2 The Light — Jeśli przejdziesz tę grę, pomożesz chorym dzieciom!

0

Twój kumpel ma kłopoty. Jego życiu grozi niebezpieczeństwo. Musisz wyruszyć w podróż przez całą Polskę aby na czas dostarczyć do niego tajemniczą przesyłkę, która może go uratować. Wydawać by się mogło, że to kolejny banalny scenariusz na grę w stylu „od zera do bohatera”. Okazuje się jednak, że za niepozorną fabułą stoi wspaniała inicjatywa, która wykracza daleko poza rozpikselowany świat 2 The Light…

Długo zastanawiałem się, czy zdradzać wam jaka tajemnica stoi za 2 The Light, ale gdybym tego nie zrobił, istnieje ryzyko, że nie dotarli byście do końca gry. Jest to o tyle ważne, że każda osoba, która ją przejdzie, może zamienić wirtualne monety na prawdziwe pieniądze, które zostaną przekazane na leczenie chorych dzieci. Aura tajemniczości jaka towarzyszy premierze 2 The Light musiała więc zostać odrobinę rozmyta, żebyście wiedzieli o jaką stawkę toczy się gra.

Zamień granie w pomaganie

Za całym projektem stoi… producent bram garażowych, okien i drzwi. Firma Wiśniowski, wraz ze swoimi partnerami handlowymi, przekaże 300 tysięcy złotych na ratowanie życia i zdrowia dzieci. Mogą w tym pomóc gracze, którzy „przekują” wirtualne monety w prawdziwe pieniądze. Dodatkowo, na potrzeby akcji uruchomiono zbiórkę funduszy w serwisie crowdfundingowym, dzięki której każdy może dołożyć swoją cegiełkę:

Beneficjentami akcji są: Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą, Fundacja „Wspieram Rozwój CZD” oraz Fundacja SCHOLA CORDIS.

„Postanowiliśmy kontynuować nasze działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, ponieważ są one wpisane w DNA naszej marki. Wiemy jak wiele dobra uczynić może jeden człowiek, a co dopiero armia bohaterów –ludzi, którzy dzięki naszej grze, postanowili wesprzeć dzieci w ich walce z ciężkimi chorobami. Gracz zbierając monety, może przekazać je na realną pomoc wybranym placówkom. Wiśniowski oraz wybrani partnerzy handlowi zamienią zebrane monety na złotówki. Przeznaczymy na ten cel 300 tysięcy złotych oraz mamy nadzieję, że poprzez ogólnopolski zasięg akcji, zaangażujemy wielu internautów w ten szczytny cel.” –mówi Elżbieta Solewska, Menedżer Komunikacji Marketingowej i PR Wiśniowski.

O co chodzi w 2 The Light?

Fabuła gry opiera się na wirtualnej podróży z Krakowa, przez Warszawę, do Gdańska. Bohater niesie tajemniczą przesyłkę i wie tylko tyle, że koniecznie musi dostarczyć ją na czas. O upływającym czasie przypominają mu smsy, które pisze do niego ktoś nieznajomy. Przechodząc przez 3 poziomy gry, zbiera monety, napotyka dziwnej formy postaci (które wyglądem nawiązują do chorób z jakimi zmagają się podopieczni organizacji wspieranych przez całą akcję) oraz przeszkody, które musi omijać, żeby nie tracić monet. Zabawa nie trwa może zbyt długo, ale w przypadku tego typu akcji, aspekt rozrywkowy nie jest oczywiście najważniejszy.

Przybysze z Matplanety

Gra utrzymana jest w 16-bitowym klimacie nawiązującym do gier z lat 80 i 90. Moją uwagę zwróciło udźwiękowienie tego tytułu, które również wpisuje się w ten nurt. Autorem muzyki do gry jest Rafał Błażejewski – muzyk, kompozytor, sound designer i producent muzyczny, członek formacji OMNI, która w latach 80. XX w. współtworzyła polską scenę muzyki elektronicznej. Najpowszechniej znanym utworem zespołu była wówczas czołówka edukacyjnego programu telewizyjnego dla dzieci „Przybysze z Matplanety”.

Gra dostępna jest w wersji przeglądarkowej na stronie 2thelight.pl oraz w wersjach mobilnych dedykowanych systemom iOS oraz Android.

Do
góry