Aplikacja Alior Bank z usprawnieniami dla tych, którzy ich najbardziej potrzebują

0

alior bank

Aplikacje do obsługi banków to produkty, po które wielu z nas sięga już teraz regularnie. Możliwość łatwego sprawdzenia ile środków pozostało nam jeszcze na koncie, ekspresowe robienie przelewów, o wszelkiej maści doładowaniach i wygodnych płatnościach online nawet nie wspominając. Jednak trzeba pamiętać, że nie wszyscy mamy w kwestii ich obsługi równie łatwo. Całe szczęście twórcy aplikacji regularnie myślą o wszystkich grupach, stąd najnowsze odsłony zarówno platformy online, jak i aplikacji mobilnych, Alior Banku oferują zestaw udogodnień dla niewidomych!

Wprowadzone do systemu bankowości elektronicznej ulepszenia pozwalają osobom niewidomym na kompleksową obsługę swoich rachunków i innych produktów posiadanych w Alior Banku. Udogodnienia proponowane przez bank są w pełni kompatybilne z większością dostępnych na rynku syntetyzatorów mowy dla osób niewidomych.

Z opinii środowisk osób niewidomych wynika, że użytkownikom tym najwygodniej jest poruszać się w systemach komputerowych za pomocą klawiatury, używając klawiszy TAB, Enter, Space, Escape oraz strzałek. Wobec tego, wychodząc naprzeciw ich potrzebom, bankowość internetowa Alior Banku dla osób z niepełnosprawnością wzrokową skonstruowana jest tak, aby obsługa z poziomu klawiatury nie sprawiała żadnych problemów. Warto podkreślić, że jeśli użytkownik popełni błąd, np. wpisując niepełny numer rachunku beneficjenta, wtedy przy podsumowaniu zlecenia zostanie on poinformowany, że konkretne pole zostało nieprawidłowo wypełnione.

Wprowadzone ulepszenia są dostępne również w aplikacji mobilnej Alior Banku zarówno w systemie Android, jak i iOS. W tym wypadku, aplikacja łączy się z pre-instalowanym syntezatorem mowy (TalkBack dla Androida oraz VoiceOver dla iOS) bez potrzeby aktualizacji systemu.

— czytamy w informacji prasowej.

W dzisiejszych czasach dostęp do bankowości elektronicznej to wymóg każdego klienta. Mając na uwadze, że część społeczeństwa to osoby z niepełnosprawnością wzrokową, postanowiliśmy dostosować nasze usługi do ich potrzeb. Chcemy być bankiem dla każdego, dlatego regularnie wdrażamy kolejne ulepszenia. Ponadto, wprowadzając tego typu rozwiązania staramy się zachować jak najwyższy standard obsługi wszystkich klientów banku bez względu na ich stan zdrowia

— mówi Jan Rudnicki, Młodszy Specjalista ds. Bankowości Elektronicznej w Alior Banku.

Dotychczasowe funkcje testy prowadzone były już przez osoby niewidome, które jednogłośnie stwierdziły, że są zadowolone z nowych rozwiązań. Wspomniane udogodnienia trafiły już do wszystkich kanałów — wciąż jednak znajdują się w wersji beta, których wyniki posłużą do dopracowania wszystkich szczegółów. Finalna wersja ma trafić w ręce użytkowników do końca kwietnia!

Do
góry