Problemy z Google Drive na Androidzie w wersji Nougat

0

Użytkownicy trzeciej pod względem popularności wersji Androida mają problem z backupem danych na platformie Google Drive. Wygląda na to, że póki co, nie dowiemy się jak można rozwiązać ten problem…

Problem o którym czytamy na forach i wielu serwisach związanych z Androidem dotyczy komunikatu „disabled by your admin”, który pojawia się na ekranie gdy chcemy przejść do ustawień i włączyć kopie zapasowe danych zapisywane na Google Drive. Były głosy, że problem dotyczy osób korzystających z usługi G-Suite, jednak szybko okazało się, że dotyczy to również „zwykłych” użytkowników. Komunikat nie jest również powiązany z telefonami, które były przywracane do ustawień fabrycznych a potem łączone z innymi kontami Google. Zdementowano również informacje o tym, że wiąże się to z customowymi ROMami systemu. Krótko mówiąc: bug pojawia się losowo na urządzeniach z systemem Nougat, niezależnie od wszystkich zewnętrznych czynników.

Co ciekawe, wiele osób zwraca uwagę na to, że komuniakat nie pokrywa się z faktycznymi ograniczeniami Androida. Synchronizacja i backup na Google Drive w niektórych przypadkach działają pomimo informacji wyświetlającej się na ekranie. Inni zgłaszają jednak, że ostatni backup pochodzi sprzed miesiąca a usterka na pewno nie ogranicza się tylko do felernego komunikatu. Niestety, w wielu przypadkach problemu nie rozwiązuje też przywrócenie urządzenia do ustawień z backupu. System nie chce połączyć się z Google Drive i nie możemy tego zrobić.

Rozwiązanie problemu ma się pojawić jeszcze w październiku jednak Google wciąż milczy jeśli chodzi o łatkę, która miałaby pomóc. Co ciekawe, u niektórych osób problem zniknął. Jeśli macie podobny problem i w jakiś sposób udało wam się go rozwiązać, koniecznie dajcie znać w komentarzach. Damy znać jeśli pojawi się oficjalna informacja dotycząca kłopotów z backupem.

Do
góry