Jakie aplikacje bankowe Polacy wybierają najczęściej?

0

Bankowość mobilna cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Mam wrażenie, że użytkownicy smartfonów powoli przekonują się do zabezpieczeń, które oferują aplikacje ich banków (np. wygodna opcja logowania się do konta odciskiem palca) i coraz chętniej robią przelewy lub sprawdzają stan konta z poziomu smartfonów. Jak wynika z danych Spicy Mobile, w grudniu 2017 r. z aplikacji bakowych korzystało już 15% użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android. Wśród najpopularniejszych aplikacji znalazły się te przygotowane przez mBank, PKO Bank Polski oraz ING Bank Śląski.

Zacznijmy od dużych liczb. Jak wynika z raportu „Rynek bankowości mobilnej”, przygotowywanego przez serwis PRNews.pl, na koniec IV kw. 2017 r. z bankowości mobilnej korzystało już 9 mln osób, o 2 mln więcej niż w 2016 r. Liczba ta pochodzi z danych udostępnionych przez czołowe banki i obejmuje użytkowników aplikacji mobilnych, klientów serwisów lite oraz osoby logujące się do standardowych serwisów bankowości internetowej z urządzeń mobilnych. Co ważne, z tych samych danych wynika, że aż 2,3 mln klientów banków korzysta ze swojego konta wyłącznie za pomocą urządzenia mobilnego.

Najpopularniejsze aplikacje bankowe

Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile sprawdziła, które aplikacje są najbardziej popularne wśród właścicieli smartfonów i tabletów z systemem Android. Prezentowane wyniki pochodzą z pasywnego pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych – są to zatem twarde dane a nie deklaratywne.

„Dynamiczne zmiany, które dotykają sektor bankowy, są odpowiedzią na oczekiwania klientów, zwłaszcza osób młodych, które wyrosły w świecie masowego dostępu do internetu i które to nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez smartfona. Na fali potrzeb użytkowników korzystanie z aplikacji bankowych staje się coraz wygodniejsze, a proces logowania z wykorzystaniem biometrii – błyskawiczny. W kolejnych latach należy się spodziewać dalszej migracji klientów do kanału mobile, również wśród osób starszych.” –  Agata Rudecka (Spicy Mobile)

Jak wynika z badania, w grudniu 2017 r. zasięg aplikacji bankowych na urządzeniach z systemem Android kształtował się na poziomie 15%. Aplikacje były wywoływane na pierwszy ekran średnio 36 razy w miesiącu, a czas średni miesięczny czas na użytkownika wyniósł nieco ponad 29 minut. Największą popularnością cieszyły się dwie aplikacje: mBank (5,93%) oraz IKO (aplikacja PKO Banku Polskiego – 5,69%). Pierwszą trójkę zamyka  aplikacja ING mobile (2,34%). Warto przy tym zaznaczyć, że wśród dziesięciu topowych aplikacji bankowych według zasięgu niemal wszystkie z wyjątkiem jednej odnotowały wzrosty.

Jak wynika z badania Spicy Mobile, rosną nie tylko zasięgi. Użytkownicy urządzeń mobilnych z roku na rok korzystają z aplikacji bankowych z dużo większą częstotliwością. Dla aplikacji BGZ BNP Paribas Mobile [email protected] liczba wywołań aplikacji na pierwszy ekran wzrosła nie kilka czy kilkanaście razy, ale kilkaset. Jedenastokrotny wzrost odnotowano z kolei w przypadku aplikacji Moje ING mobile. Najczęściej uruchamianą aplikacją była natomiast aplikacja mBank PL. W grudniu 2017 r. wywołano ją na pierwszy ekran blisko 53,6 mln razy.

Do
góry