Oddech, który cię uspokoi: 5 aplikacji, które pomogą w sytuacjach stresowych

0

Wciąganie i wypuszczanie powietrza to umiejętność, której nigdy nie musieliśmy się uczyć. Okazuje się jednak, że opanowanie odpowiednich technik oddechowych to klucz do dobrego samopoczucia, wewnętrznego spokoju i lepszego zdrowia. Warto więc ćwiczyć określone sposoby oddychania, aby pomóc sobie w sytuacjach, które wywołują stres, strach lub gniew. Poznajcie 5 aplikacji, które wam w tym pomogą.

Oak – Meditation & Breathing

Oak daje nam dostęp do trzech rodzajów praktyk: medytacji, ćwiczeń oddechowych i technik ułatwiających zasypianie. W przypadku tych drugich, użytkownik aplikacji otrzymuje trzy różne treningi. Każdy z nich to połączenie animacji wizualizujących oddech i głosu lektora, który poinstruuje nas co mamy robić. Z poziomu menu konfiguracyjnego możemy również ustalić ile cykli ćwiczeń chcemy wykonywać na raz.

Recenzja Oak

Quit Genius

Po zainstalowaniu Quit Genius spodziewałem się kolejnej aplikacji do odhaczania dni bez papierosa. Twórcy tego narzędzia poszli jednak o krok dalej i postanowili włączyć do naszego antynikotynowego arsenału ćwiczenia oddechowe, medytację i treningi uważności. Jeśli takie metody na was działają, być może warto wydać pieniądze na aplikację. Roczny abonament to jakieś 16 paczek papierosów.

Recenzja Quit Genius

10% Happier

W 10% Happier mamy do czynienia z czymś, co bardziej przypomina kompleksowy kurs relaksu, niż aplikacją wpierającą medytowanie. Z pomocą tego narzędzia możemy na przykład kontaktować się z trenerami. Istnieje też jasny podział na filmy instruktażowe i same medytacje prowadzone w formie audio. Jest też wsparcie dla Siri na urządzeniach z iOS. Dzięki tej opcji, nie musimy otwierać oczu lub odblokowywać smartfona, żeby rozpocząć medytację.

Recenzja 10% Happier

Prana Breath

W przeciwieństwie do wcześniejszych propozycji, w Prana Breath postawiono właściwie tylko na oddychanie. Każdy cykl ćwiczeń składa się z przynajmniej dwóch różnych faz. Aby zadania można było wykonywać bez patrzenia w ekran telefonu, wystarczy wsłuchać się w powiadomienia dźwiękowe. Melodia zmienia się za każdym razem gdy przechodzi się do kolejnej fazy. Aby się między dostępnymi ćwiczeniami przełączać, wystarczy przejść do specjalnie oznaczonej zakładki. Treningi w Prana Breath są poopisywane na różne okazje. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby również zapisać cykl, wymyślony przez siebie. Mogą to być bardzo skrupulatnie przygotowane ćwiczenia. W tym programie rozróżnia się chociażby typy oddechów czy stosunek wdechów do wydechów i pauz.

Recenzja Prana Breath

Aware

Aware jak na aplikację poświęconą medytacji oferuje naprawdę sporo ciekawych opcji. Najważniejsze są te poświęcone samym technikom relaksacyjnym. W zależności od potrzeby możemy skorzystać z przygotowanych wcześniej kursów, które krok po kroku pokażą jak skutecznie medytować w danej sytuacji, by wyciągąć z tego jak najwięcej korzyści. Aware oferuje także pojedyncze sesje medytacyjne pomagający w zasypianiu, wstawaniu z łóżka, koncentracji, czy też pomagające rzucić palenie. Przed swobodnym wyborem poszczególnych kursów medytacyjnych trzeba ukończyć tak zwane Foundation course, które wprowadzi nas w świat medytacji. Kurs ten trwa 21 dni i od podstaw uczy nas poprawnych technik oddechowym i efektywnego medytowania.

Recenzja Aware

Do
góry