App Store nareszcie da możliwość przetestowania aplikacji przed zakupem

0

Mniej aplikacji w app store

Aplikacje i gry mobilne w ostatnich latach to przeważająca większość darmowych produkcji. Chociaż chyba bardziej uczciwie byłoby mówić o rzeczach, które po prostu można pobrać za darmo — bo istnieje duża szansa, że dość szybko trafimy na wszelkiej maści transakcje wewnątrz aplikacji, które dopiero wtedy dadzą pełny obraz tego, co przygotowali dla nas twórcy. I choć w przypadku płatnych aplikacji „wersją próbną” można nazwać zakup i oddanie aplikacji po kilku dniach (Jak anulować zakup w App Store i odzyskać pieniądze za kupione gry i aplikacje), to w przypadku transakcji wewnątrz aplikacji takich (prostych) możliwości nie mamy. Niezbędne jest dodatkowe wypełnianie formularza, kombinacje i… liczenie na to, że Apple przystanie na naszą prośbę. Ale wkrótce ma się to zmienić.

Triale w ramach transakcji wewnątrz aplikacji już niebawem

W nowej dokumentacji pojawiła się informacja, że twórcy aplikacji będą mogli już niebawem zaoferować taką opcję użytkownikom. Jak będzie ona działała w praktyce? Deweloperzy będą tworzyć (darmową) transakcję wewnątrz aplikacji, w opisie której znajdzie się dokładny opis zawartości, informacja o tym kiedy wersja próbna się skończy i ile musieliby zapłacić za tę funkcję przy jej przedłużaniu.

Krok w bardzo fajnym kierunku — ale to testy dla użytkowników, a nie zastępstwo dla Testflighta

Jeżeli liczyliście że takie demonstracje będą furtką do tego, aby nowe funkcje testować na szerszej grupie użytkowników niż ma to miejsce obecnie przy Testflight, to nie mam dla was najlepszych wiadomości. Apple otwarcie przyznaje, że to żadne zastępstwo — i miejsce dla wersji demonstracyjnych czy beta jest właśnie na platformie Testflight.

Myślę że wszyscy zgodzicie się ze mną, że za dobre usługi warto płacić. Niestety — wydatek rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu złotych w ramach transakcji wewnątrz aplikacji dla wielu był jednak przesadzony. A tutaj nawet kilkudniowe testy mają szansę dać obraz sytuacji i zachęcić do ostatecznego zakupu: wilk syty i owca cała. Mam nadzieję, że chętnie z tej opcji korzystać będą zarówno twórcy, jak i użytkownicy. W App Store nie jest łatwo o takie zmiany, ale jak widać — tegoroczne WWDC przynosi sporo pozytywnych nowości!

Źródło

Do
góry