App Store i Google Play w pierwszym półroczu 2019 r.

0

apple usuwanie

Wakacje to tradycyjnie sezon ogórkowy — nie tylko w polityce, ale także w świecie technologii. Wraz z rozpoczęciem jesieni przyjdą zmiany — zadebiutuje iOS, Android Q będzie miał pełną nazwę i trafi do pierwszych użytkowników urządzeń z z tym systemem. Warto jednak na chwilę się zatrzymać i spojrzeć wstecz. W końcu półmetek roku to idealny czas na podsumowania i ocenę pierwszych 6 miesięcy 2019 r. A najlepiej to zrobić w oparciu o liczby, które dostarcza firma analityczna Sensor Tower zajmująca się obserwowaniem rynku App Store i Google Play.

Pierwsze półrocze w App Store i Google Play wygląda naprawdę interesująco. Jak podaje Sensor Tower, od stycznie, do końca czerwca zostawiliśmy w tych dwóch sklepach niecałe 40 miliardów dolarów (39,7 mld USD) co w przeliczeniu na naszą walutę da nam ponad 152 miliardy zł. Suma ta jest o 15,4% wyższa w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, gdzie kwota ta zamknęła się w 34,4 mld dolarów.

Najwięcej pięniędzy wydano w App Store. Z szacunków Sensor Tower wychodzi, że było to ok. 25,5 mld dolarów. Pozostała kwota, czyli 14,2 mld pochodzi zostawiono w Google Play. Zarówno Apple, jak i Google zanotowało spory wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem — 13,2% dla firmy z Cupertino i 19,6% w przypadku firmy z Mountain View.

Google Play z nowymi kolorami

Użytkownicy App Store i Google Play coraz chętniej zostawiają swoje pieniądze w tych sklepach

Nas najbardziej interesują aplikacje, które cieszyły się największym powodzeniem w pierwszych 6. miesiącach tego roku. Liderem w tej kategorii jest Tinder, na którego użytkownicy na obu platformach wydali łącznie 497 mln dolarów. Na drugim miejscu jest Netflix, z kwotą 399 mln dolarów, które spadło z najwyższego podium po tym, jak w zeszłym roku firma zdecydowała się zrezygnować z możliwości założenia konta i opłacenia abonamentu z wykorzystaniem płatności iTunes. Na trzecim miejscu znalazła się aplikacja wideo od chińskiego Tencent — twórców między innymi PUBG, czy Chess Rush.

Wzrost zanotowały także same instalacje aplikacji pochodzące z App Store i Google Play. Chodzi to przede wszystkim o pierwsze pobrania poszczególnych produktów w nich dostępnych. W przypadku tego pierwszego sklepu liczba ta wynosiła 56,7 mld. W Google Play ilość instalacji jest nieco mniejsza i w pierwszych półroczu 2019 r. wynosiła 41,9 mld — to o 16,5% więcej niż w okresie analogicznym z zeszłego roku.

Źródło: Sensor Tower

Do
góry