Świąteczne rekordy Apple — nie uwierzycie ile zarobili na sprzedaży aplikacji

1
Piotr Kurek

rekordy apple

2017 dla Apple to dość ważny czas. Premiery nowych urządzeń, w tym iPhone X, który miał zrewolucjonizować rynek telefonów komórkowych. To także premiera iOS 11 i ogromne zmiany w sklepie z aplikacjami mobilnymi App Store, które zaowocowały nowym wyglądem i wprowadzeniem redaktorów, którzy dzielnie wertują aplikacje i sugerują je użytkownikom. Apple na początku roku pochwaliło się, że końcówka zeszłego to ogromny sukces dla App Store i sprzedanych w nim aplikacji.

Jeszcze wczoraj informowaliśmy o rekordzie jaki pobili użytkownicy WhatsApp. Widać trend bicia rekordów na przełomie roku 2017/2018 trzyma się mocno. Apple pochwaliło się rekordowymi przychodami podczas świąt i w okresie sylwestrowym. Przypomnijmy, że iTunes Connect — które jest odpowiedzialne za umieszczanie nowych aplikacji i aktualizacji do nich był w okresie świątecznym niedostępny — ma to miejsce każdego roku, w tym samym czasie. Nie przeszkodziło to jednak w robiącej liczbie sprzedanych gier i aplikacji.

W okresie od 24 do 31 grudnia wydano ponad 890 milionów dolarów na zakupy w App Store. To liczba w skali światowej i robi spore wrażenie. Niestety Apple nie podaje informacji jak wygląda rozkład tej sumy. Czy są to zakupy samych gier i aplikacji, czy kwota ta zawiera zakupy w aplikacjach . Firma chwali się także, że ARKit, zaprezentowane na WWDC17 rozwiązanie z dziedziny rozszerzonej rzeczywistością, popchnęło rynek gier i aplikacji do przodu.

Pokémon GO, które 21 grudnia dostało aktualizację ze wsparciem ARKit, stało się najbardziej popularną pozycją ostatniego tygodnia roku. Bardziej realistyczna i szczegółowa rozgrywka to coś, czego oczekują konsumenci. W chwili obecnej, w App Store, jest około 2000 pozycji wspierającej ARKit i nie są to tylko gry. Amazon i Snapchat to aplikacje, które także korzystają z rozwiązań rzeczywistości rozszerzonej.

App Store bije rekord sprzedaży kolejny rok z rzędu.

Kolejny rekord to Nowy Rok. Samego 1 stycznia 2018 roku sprzedaż gier i aplikacji wynosiła 300 milionów dolarów. Tylko jednego dnia. To o 60 milionów dolarów więcej niż rok temu, gdzie kwota ta wyniosła 240 milionów. Sami twórcy mogą też pochwalić się ogromnymi przychodami. 26,5 miliarda dolarów za cały 2017 to o 30 procent więcej niż za rok 2016, gdzie kwota wynosiła 20 miliardów — zaliczając 40 procentowy wzrost w stosunku do roku 2015.

Najpopularniejszymi pozycjami tego roku, które pojawiły się na kartach „Today”, „Games” i „Apps” były między innymi Animal Crossing: Pocket Camp, Monument Valley 2, King of Glory, Calm, Affinity Photo. Swoje miejsce w tych kategoriach znalazły także Clash of Clans, Candy Crush Saga, Enlight Videoleap, 1Password i niedostępne oficjalnie w Polsce, Hulu.

Źródło: apple.com

 

Do
góry