CLOCKS — Zręcznościówka w której zegarki same walczą z czasem

0

clocks

Rzadko trafiam na prostą zręcznościówkę, która w żaden sposób nie czerpie z innych, znanych tytułów tego typu. CLOCKS to mały wyjątek. Z taką zabawą jeszcze się nie spotkałem. Jeśli macie dobry refleks lub potrzebujecie odrobiny treningu, CLOCKS będzie jak znalazł.

Zanim przejdziemy do właściwej rozgrywki, na ekranie pojawia się plansza związana z synchronizacją CLOCKS i Google Play Games. Oczywiście wiąże się to z tablicami wyników i acheivementami. Gdyby ktoś szczególnie upodobał sobie współzawodnictwo, można połączyć grę z naszym kontem Google. Jeśli i tak nie korzystacie z tego rodzaju ulepszeń, spokojnie możecie pominąć ten krok.

Zrzut ekranu 2016-01-28 o 16.36.36

W grze wita nas krótki tutorial, podzielony na dwie części. W pierwszej, nauczymy się strzelać. W drugiej celować. Cała zabawa jest na tyle prosta, że spokojnie poradzilibyśmy sobie bez poradnika. Spotkałem się z wieloma trudniejszymi grami, gdzie zabrakło tego elementu, dlatego mały plusik wędruje ode mnie do twórców gry. Lepiej zrobić za dużo niż nie zrobić wcale.

Zabawa dzieli się na dwie części. Pierwszy rodzaj rozgrywki to „quest”. Mamy tu 100 różnych poziomów, które musimy przejść, jeden po drugim. Oczywiście, każda kolejna plansza, jest nieco trudniejsza od poprzedniej. Już wyjaśniam, na czym polega zabawa w CLOCKS.

Na ekranie rozmieszczono od kilku do kilkunastu kwadratów o różnych rozmiarach. W centralnej części każdego z nich, umieszczono obracającą się wskazówkę. Aktywny kwadrat zaznaczony jest na czarno. Wskazówka wyznacza nam cel. Na dole znajduje się przycisk odpowiadający za strzał. Naszym zadaniem jest zestrzelenie wszystkich kwadratów, jeden po drugim. Każde trafienie w kolejny element sprawia, że strzelający obiekt znika. Wskazówki kręcą się w różnym tempie, dlatego nie zawsze uda nam się trafić. „Pudło” oznacza konieczność rozpoczęcia gry od nowa. Niestety, celność to tylko połowa sukcesu. U góry ekranu znajduje się zegar, odliczający czas. Jeśli sekundnik dotrze do zera, a na planszy wciąż będą kwadraty, będziemy musieli zaczynać od nowa.

Zrzut ekranu 2016-01-28 o 16.36.27

Tryb „survival” to drugi wariant zabawy. Dostępny jest dopiero w momencie, kiedy ukończymy 10 poziomów w dziale „quest”. Mamy tu nieskończoną liczbę kwadratów. Gra polega więc na zdobyciu jak największej liczby punktów.

CLOCKS to mały powiew świeżości w świecie prostych zręcznościówek, gdzie naprawdę trudno wymyślić jakikolwiek nowy mechanizm rozgrywki. Największym mankamentem gry jest plansza zachęcająca do synchronizacji z Google Play Games, która, nie wiedzieć czemu, po wygaszeniu ekranu i ponownym wejściu do gry, nie chciała zniknąć. Pomagało dopiero ponowne uruchomienie aplikacji. Mimo tego drobnego mankamentu, gra z pewnością umili wam czas w autobusach i tramwajach.

Ocena autora

Ocena 4
Ocena użytkowników
     0 głosów
Twoja ocena to:
Wybierz platformę
     
Do
góry