Daily Day to bardzo ładny „odlicznik” z jednym dużym ale

0

Daily Day

Odliczanie czasu do wymarzonego koncertu czy od dnia zapalenia ostatniego papierosa podnosi na duchu, ale też daje solidną dawkę motywacji. Aby o wszystkich ważnych wydarzeniach pamiętać, najlepiej wpisać je do aplikacji z gatunku odliczników – jak na przykład Daily Day.

Daily Day da się zapisać kilka różniących się od siebie typów zdarzeń. Program może śledzić dni, do lub od których się odlicza, ale też w razie potrzeby przypomni o miesięcznicach czy urodzinach bliskich osób. W aplikacji istnieje także opcja przechowania konkretnej daty.

Daily Day

Jaki to ma sens? Trzymanie informacji o ważnych wydarzeniach w specjalnej aplikacji jest bardziej racjonalne niż mogłoby się wydawać. W Daily Day każdy wpis da się dość mocno spersonalizować. To oznacza nie tylko skrojone pod użytkownika powiadomienia w wybranym przez siebie dniu, ale również takie kwestie, jak chociażby obecność przypominającej o dacie ikonki w centrum powiadomień. Ta ostatnia opcja zarezerwowana jest z powodów ograniczeń systemowych tylko dla użytkowników Androida.

Wypada też coś wspomnieć o całej estetyce tej aplikacji. Jest to w moim odczuciu jeden z ładniejszych odliczników na rynku. Tworzone wpisy utrzymane są w jednej, dość minimalistycznej konwencji, przez co główny pulpit w Daily Day prezentuje się elegancko i lekko. Jednocześnie w pewnym stopniu wprowadzone wydarzenia da się edytować, zmieniając na przykład zdjęcie ilustracyjne w tle. Dzięki temu można w prosty, ale nie burzący harmonii sposób pokazać swój wkład w wygląd zawartości tego programu.

To dobre wrażenie psuje kilka aspektów.

Korzystanie z Daily Day w podstawowej, bezpłatnej wersji jest katorgą. Już przy pierwszym uruchomieniu tej aplikacji, jeszcze przed pokazaniem głównego pulpitu moim oczom ukazał się szpetny, głośny i niemożliwy do wyłączenia od razu baner reklamowy. Reklamy są tu wszędzie. Mały pasek zawsze wyświetla krzykliwy obraz w dolnej części wyświetlacza, a program dodatkowo bombarduje użytkownika banerami po każdorazowym utworzeniu wpisu.

Daily Day

Co ciekawe, o ile zazwyczaj to w przypadku systemu iOS aplikacje i dostępne w nich usługi są droższe, tak w przypadku Daily Day jest inaczej. Użytkownicy Androida, aby pozbyć się reklam muszą wyłożyć około 17 zł, podczas gdy ci od iOS powinni zmieścić się w kwocie poniżej 10 zł. Jak już wspomniałam, jest to opcja obowiązkowa jeśli chce się korzystać z tego programu – ilość reklam tu po prostu przytłacza.

Do
góry