DISTRAINT 2. Kontynuacja mocnej i poruszającej przygodówki

0

distraint 2

Niemal równy rok temu na urządzeniach mobilnych pojawiła się gra, która zachwycała poruszającą fabułą. Horror psychologiczny, w którym zarówno gracz, jak i bohater mierzył się z bardzo ciężkimi pytaniami dotyczącymi własnego człowieczeństwa. Dziś do App Store i Google Play zawitała kontynuacja DISTRAINT, które w komputerach zadebiutowaoi kilka miesięcy temu. DISTRAINT 2 znów porusza bardzo wrażliwe tematy, ale nie zabrakło problemów, z którymi borykała się jedynka.

DISTRAINT w swojej pierwszej odsłonie poruszał bardzo ważne z punktu człowieczeństwa tematy. Podobnie będzie w DISTRAINT 2. Tym razem nasz główny bohater — młody windykator Price stawia czoła dwóm motywom — poczuciu winy i odkupieniu. Przez całą grę Price boryka się z prześladującym go bólem wywołanym konsekwencjami jego działania w pierwszej części gry. Bohater starać się będzie za wszelką cenę odkupić swe winy, jednak czy mu się to uda — lepiej nie zdradzać.

DISTRAINT 2, podobnie jak jego poprzedniczka, to gra przygodowa, w której zbieramy przedmioty, rozmawiamy z napotkanymi postaciami i rozwiązujemy różne zagadki. Stylem graficznym nie odbiega znacząco od produkcji z 2015 roku. Jest mrocznie, choć nieco kolorowo, a w tle przygrywa dość ponura ścieżka dźwiękowa. To w głównej mierze znane rozwiązanie, które nie sprawiają większego problemu — nawet osobom, które nie miały wcześniej styczności z przygodówkami. Zanim jednak sięgniecie po DISTRAINT 2, warto sprawdzić pierwszą część. Dwójka jest bezpośrednią kontynuacją, w której poruszane są wątki i w której towarzyszą nam postaci i wydarzenia ukazane w DISTRAINT.

distraint 2

DISTRAINT 2 ponownie z problemami dotyczącymi sterowania

Niestety odnoszę bardzo duże wrażenie, że twórcy DISTRAINT 2 pospieszyli się z wydaniem mobilnej odsłony tej kontynuacji. O ile graficznie gra wciąż urzeka, a fabuła i sama rozgrywka potrafi wywołać ciarki, wciąż nie uporano się z problemem, który towarzyszył pierwszej części. Sterowanie w dwójce uległo zmianie, jednak wciąż daleko mu do bycia idealnym. Cztery przyciski odpowiedzialne za ruch ułożone obok siebie z ergonomią nie mają niczego wspólnego i zwyczajnie męczą. Lepiej wypadają trzy przyciski odpowiedzialne za akcje. Te działają jak należy, jednak w połączeniu ze strzałkami nie ma mowy o wygodnym graniu — nawet jeśli nie wykonujemy postacią zwariowanych akrobacji i skupiamy się wyłącznie na chodzeniu.

Gra jest dostępna w App Store i Google Play, w wersji uniwersalnej, za 27,99 zł lub 31,99 zł

Ocena autora

Ocena 4
Ocena użytkowników
     0 głosów
Twoja ocena to:
Wybierz platformę
     
Do
góry