Zupełnie nowa marka Nintendo i to w dodatku na komórki i tablety

0

Dragalia Lost

Tego się chyba nikt nie spodziewał. We wrześniu 2016 roku, podczas konferencji prezentującej między innymi telefony iPhone 7 i iPhone 7 Plus, na scenę wyszedł Shigeru Miyamoto z Nintendo i zaprezentował światu Super Mario Run. Pierwszy oficjalny produkt wielkiego N, przeznaczony na systemy iOS. Od tego czasu Nintendo z powodzeniem wprowadza na rynki mobilne gry i aplikacje wykorzystujące znane i bardzo popularne marki. Fire Emblem, Animal Crossing, czy też Pokemon GO (choć ta gra nie jest przez nich wydawana) cieszą się ogromną popularnością i przynoszą firmie ogromne zyski. Nintendo jednak idzie o krok dalej i postanowiło wydać zupełnie nowy tytuł, właśnie na urządzeniach mobilnych.

Nowa marka na rynku gier mobilnych to wspólne dzieło Nintendo i studia Cygemes. Studio to na swoim koncie ma masę pozycji wydanych na komórki, jednak 3/4 z nich nigdy nie ukazało się na zachodnim rynku. Dzięki Dragalia Lost ma się to zmienić, choć to wschodnie rynki będą miały okazję zagrać w tę grę wcześniej. Nintendo w zeszłym roku informowało, że nie nadążą z produkcją gier mobilnych i poszukuje nowych partnerów. Współpraca z Cygames to idealne rozwiązanie, a przy okazji pozyskanie 5% udziałów w firmie.

Nintendo stawia na nowe marki. Dragalia Lost już niedługo trafi na smartfony i tablety

Dragalia Lost to zupełnie nowy tytuł z pogranicza klasycznego jRPG i jRPG akcji. Główni bohaterowie — Eudiel, Xethia, Nhaam dzięki tajemniczym paktom zawartym ze smokami mogą przywoływać ich moc w czasie walki zamieniając się w ogromne stwory pomagające unicestwić wroga. Na temat samej fabuły nie wiemy nic. Wiadomo natomiast, że na naszej drodze napotkamy ponad 60 postaci, które możemy zwerbować do drużyny.

Dragalia Lost

Dragalia Lost będzie grą typu free-to-play. Na oficjalnej (japońskiej) stronie pojawiła się kampania promocyjna i system rejestracji, który zapewni graczom lepszy początek w grze — otrzymają oni dodatkowe kryształy, które zapewne będą wykorzystywane do wzmocnienia bohaterów, wyposażenia no i samych smoków, które zapewne będą najważniejszym elementem rozgrywki w nadchodzącej nowej produkcji Nintendo.

Gra zadebiutuje już tego lata w App Store i Google Play, ale tylko w Japonii, Macau, Hong Kongu i na Tajwanie. A co z zachodnimi rynkami? Nintendo uspokaja i prosi o cierpliwość — anglojęzyczna wersja Dragalia Lost pojawi się później, jednak wciąż będzie to ten rok.

Do
góry