#Drive. Polska gra zdobywa najwyższe podium najpopularniejszych gier w App Store

0

#drive

Nie często zdarza się sytuacja, w której premiera polskiej gry przyciąga tak dużą uwagę, że w kilka dni po swoim debiucie trafia na szczyty list popularności nie tylko w Polsce, ale także w wielu innych krajach. #Drive, która na Androida zawitało w marcu tego roku, swoją premierę w App Store miało w zeszłym tygodniu. To wystarczyło, by pokonać takie produkcje Asphalt 9, Need for Speed, czy niedawno opisywane przez nas Pick Me Up. Czym więc jest #Drive, że tak szybko stało się najchętniej pobieraną grą w App Store?

#Drive to ciekawie zaprezentowana gra motoryzacyjna, za którą odpowiada Dariusz Pietrała i Karol Miklas. Należy do gatunku popularnych endless runnerów, jednak tym razem nie biegniemy przed siebie, a jedziemy w siną dal po kilku bardzo rozległych trasach w różnych zakątkach świata. Z początku mamy dostęp wyłącznie do jednej trasy w Stanach Zjednoczonych — Dry Crumbs i tylko jednego samochodu — Das Holwagen ’86, który nie jest zbyt miły w kierowaniu. Cała rozgrywka polega na bezbłędnym pokonywaniu kolejnych odcinków, zbieraniu kapsli, omijaniu innych uczestników ruchu, uciekaniu przed policją i okazjonalnego tankowania. Paliwo zużywamy dość często, a zjazd na stacje benzynowe zawsze obarczone są ryzykiem stłuczki — a ta powoduje koniec gry i konieczność zaczęcia zabawy od nowa. A ta sprowadza się do bicia kolejnych rekordów, odblokowywaniu kolejnych tras i samochodów. Tych pierwszych jest zaledwie 5, jednak twórcy obiecują systematyczne wprowadzanie kolejnych, podobnie jak samych aut.

#drive

#Drive — najpopularniejsza gra w App Store zapomina, że wywodzi się z Polski

Polscy twórcy, gra z Polski, wszyscy dumni z osiągniętego wyniku. Ja mam niedosyt. Nie dlatego, że gra jest słaba czy coś — wręcz przeciwnie. Mój niesmak wynika z tego, że producenci zapomnieli, że w Polsce mówimy po polsku i swoją grę przygotowali po angielsku. W dzisiejszych czasach nie jest trudno o przygotowanie kilku wersji językowych — nie mają z tym większego problemy twórcy zagraniczni. Wystarczy przytoczyć wydane dziś Wonder Boy: Dragon’s Trap, czy wiele wiele innych tytułów dostępnych zarówno w App Store, jak i Google Play. Rozumiem, że w #Drive nie ma zbyt wiele tekstu, ale jeśli już jest to chciałbym go zobaczyć po polsku. Szkoda, być może w przyszłości zawita aktualizacja wprowadzająca nasz język, choć prawdę mówiąc na to nie liczę.

W grze nie zabrakło mikropłatności. Te oferują między innymi wyłącznie reklam wraz z bonusem w postaci powiększenia mnożnika kapsli i pocztówek, które kosztuje ok 14 zł (10 zł w wersji na Androida). Można też zdecydować się na droższy pakiet. Za ok. 28 zł (21 zł w wersji na Androida), oprócz zablokowania reklam, odblokujecie wszystkie trasy i samochody dostępne w grze.

Gra jest dostępna w App Store i Google Play, w wersji uniwersalnej, za darmo.

Ocena autora

Ocena 4
Ocena użytkowników
     0 głosów
Twoja ocena to:
Wybierz platformę
     
Do
góry