Dzielisz się swoim hasłem do Netflixa ze znajomymi? Uważaj na sztuczną inteligencję!

1

Jeśli zdecydujecie się złożyć na netflixowy pakiet „premium” z trójką innych znajomych, koszty utrzymania konta wynoszą około 13 złotych na osobę. W porównaniu do kosztów abonamentu za telewizję, kwota ta jest wręcz śmiesznie niska. Mimo to, nie brakuje osób, które naginają zasady korzystania z Netflixa i dzielą się swoim loginem i hasłem z wieloma osobami i tym samym przekraczają limit ekranów do jednoczesnego oglądania. Wygląda na to, że problem ten dotyczy większej liczby użytkowników niż mogłoby się nam wydawać. Właśnie dotarły do nas informacje o nowych algorytmach, które mają rozpoznawać takie sytuacje i uniemożliwiać nielegalne oglądanie.

Na targach CES, które kończą się dzisiaj w Las Vegas, brytyjska firma Synamedia zaprezentowała pionierskie rozwiązanie bazujące na sztucznej inteligencji. Algorytmy „machine learning” stworzono z myślą o takich platformach jak Netflix lub HBO. Ich zadaniem będzie wykrywanie kont z których nielegalnie korzysta większa liczba osób.

Jeśli platformy VOD zdecydują się na współpracę z Synamedia, sami będą mogli określić jak dotkliwe będą konsekwencje dzielenia się loginem i hasłem dostępu. Może to być po prostu przesłanie wiadomości e-mail z ostrzeżeniem, ale również zawieszenie konta. Jeśli algorytm wykryje, że hasło zostało sprzedane przez internet sprawa może zostać zgłoszona na policję.

Jak działa ten algorytm?

Narzędzie stworzone przez Synamedia namierza miejsca z których logują się użytkownicy i na tej podstawie analizuje czy mogło dojść do nadużyć. Algorytmy mają być na tyle dobrze dopracowane, żeby na podstawie zachowań użytkownika, z łatwością określić czy ogląda on ulubiony serial w swoim wakacyjnym domku, czy może z konta korzysta ktoś zupełnie inny.

Jak informują programiści, dzielenie kont staje się coraz poważniejszym problemem i na tym etapie nie można go dłużej ignorować. Przewidywania mówią o niemal 10 miliardach dolarów, które branża VOD ma stracić do 2021 właśnie przez takie praktyki.

Jestem bardzo ciekaw, czy Netflix i HBO zdecydują się na korzystanie z algorytmów przygotowanych przez Synamedia. Wydaje mi się, że tak duże platformy same prowadzą odpowiednie badania i na własną rękę pracują nad udoskonalaniem mechanizmów ochronnych…

Do
góry