E3 1915 — Targi gier, 100 lat temu…

0

Zrzut ekranu 2015-06-25 o 14.07.50

Targi E3 dobiegły już końca. Fani gier komputerowych żyli nimi przez kilka dni a dziś niemal codziennie trafiam w sieci na dyskusje dotyczące najgorętszych premier, które zapowiedziano podczas imprezy. E3 kojarzy mi się przede wszystkim z nowymi technologiami. Byłem mocno zdziwiony kiedy trafiłem na grę, której akcja dzieje się na wspomnianych targach w… 1915 roku.

Pomysł na grę jest naprawdę przedziwny. Nie wpadłbym na to, żeby przenosić w czasie największe targi gier komputerowych do czasów, kiedy takowe, w ogóle nie istniały. Co w takim razie przyjdzie nam robić? Będziemy zbierać gazety…

Zrzut ekranu 2015-06-25 o 10.44.53

Pierwsze targi E3 zostały zorganizowane w 1995 roku, dlatego tym bardziej, nie wiem, skąd pomysł na przeniesienie ich w grze, do tak odległych czasów. W całej zabawie wcielamy się w reportera. Nasz szef, zleca nam znalezienie, gorącego tematu na targach. A my zbieramy gazety… Zostawmy jednak wątki fabularne. Sama rozgrywka, na pewno spodoba się fanom gier logicznych.

Po prawej stronie ekranu, umieszczono licznik kroków oraz nasze zasoby pożywienia. Plansze powstały na planie szachownicy. Każde pole jakie przejdziemy to jeden krok więcej na liczniku i jedna porcja jedzenia mniej. Gra kończy się dla nas, kiedy zużyjemy całe zapasy pożywienia. Aby pomyślnie ukończyć poziom musimy przejść z przysłowiowego punktu A do punktu B.

Zrzut ekranu 2015-06-25 o 10.45.02

Na planszach nie zabraknie oczywiście przeszkód. Pojawią się skrzynki, które będziemy musieli przesuwać aby oczyścić drogę do celu. Będą też strzałki, zmieniające swoją pozycję z każdym naszym ruchem. Zetknięcie się z jedną z nich, również spowoduje koniec gry. Będziemy mogli skorzystać również z wielokolorowych schodów. Jeśli np. wejdziemy na czerwone, wyjdziemy na zupełnie innym kafelku, oznaczonym tą samą barwą. Na naszej drodze, pojawią się również, wspomniane wcześniej, gazety. Na każdej planszy możemy zdobyć maksymalnie trzy.

Zrzut ekranu 2015-06-25 o 10.45.13

Twórca gry stworzył również specjalny system Hondenkat Engine. Z pomocą długich kodów, możemy wprowadzać do gry zupełnie nowe poziomy, stworzone z pomocą specjalnego generatora.

E3 1915 to nieco bardziej rozwinięta wariacja, na temat kultowego Sokobana. Tytuł jest jednak na tyle krótki, że bez importowania dodatkowych poziomów, gra szybko się skończy. Mnie, tytuł niestety nie porwał.

Ocena autora

Ocena 3+
Ocena użytkowników
     0 głosów
Twoja ocena to:
Wybierz platformę
     
Do
góry