Facebook rozwija swoje „Community Help” dla firm i organizacji

0

Pamiętam kiedy jakieś cztery lata temu na Facebooku po raz pierwszy pojawiła się funkcja „Safety Check”. Jeśli mnie pamięć nie myli doszło do jakiegoś zamachu terrorystycznego w USA i wielu żartownisiów i śmieszków na mojej osi czasu zaczęło oznaczać się jako „bezpieczni”. Na szczęście, po kilku miesiącach i oswojeniu się z nową funkcją, do ludzi dotarło, że w obliczu najróżniejszych katastrof i dramatycznych wydarzeń ten krótki komunikat może być dla kogoś ogromną ulgą. Później, przyszedł czas na rozwinięcie „Safety Check” o kolejny segment. Facebook dodał specjalną zakładkę „Community Help”. Właśnie dotarły do nas informacje, że ta sekcja platformy rozwinie się o nowe możliwości pomocy poszkodowanym.

„Community Help” to coś w rodzaju forum dla osób dotkniętych kryzysem powiązanym z „Safety Check”. Jeśli znajdujesz się w okolicy, jesteś bezpieczny ale chcesz pomóc innym, możesz zgłosić się właśnie tam. Działa to również na odwrót. Jeśli jesteś poszkodowanym, właśnie tam możesz szukać pomocy. Narzędzie powstało z myślą o tych, którzy mogą podzielić się wodą i jedzeniem, zaoferować schronienie itd. Wszystko zależy oczywiście od tego z jaką sytuacją mamy do czynienia. Facebook postanowił pomóc firmom i instytucją, które chciałyby włączyć się w taką pomoc. Wiadomo, że mają one znacznie większe możliwości niż pojedynczy użytkownicy platformy społecznościowej.

Już niedługo, organizacje i firmy będą mogły publikować treści w ramach zakładki „Community Help”. Do tej pory była ona przeznaczona jedynie dla osób prywatnych. Na ten moment potwierdzono współpracę z takimi organizacjami jak: Direct Relief, Lyft, Chase, Feeding America, International Medical Corps, The California Department of Forestry and Fire i Save the Children. Mam nadzieję, że wraz z rozwojem inicjatywy, do akcji dołączą firmy z całego świata.

Firmy, które zaangażują się w „Community Help” będą mogły świadczyć bezpłatne lub ulgowe usługi na rzecz poszkodowanych. Narzędzie pozwoli też organizacjom pozyskiwać wolontariuszy, który chcieliby pomóc w przypadku jakiegoś nieprzyjemnego zdarzenia. Biorąc pod uwagę zasięg Facebooka, rozwój tego typu funkcji może okazać się bardzo dobrym posunięciem, które pomoże ludziom z całego świata w obliczu nieoczekiwanego kryzysu.

Do
góry