Watch — Facebook tworzy własną platformę video

0

Materiały wideo na Facebooku od dłuższego czasu bardziej irytują niż dostarczają nam rozrywki. Wnioskuję po porównaniach automatycznych wyświetleń z faktycznym, świadomym oglądaniem, które znacznie lepiej wygląda w statystykach na YouTube. Wygląda jednak na to, że Facebook nie ma zamiaru odpuścić i wciąż eksperymentuje z własnym agregatem materiałów wideo. Dziś, dowiedzieliśmy się o powstaniu platformy Watch. Nie będzie to jednak ani typowy YouTube ani typowy Netflix. Czym zatem będzie Watch?

Na platformie Facebook testowano już różne rozwiązania. Mechanizmy polecania filmów, zakładkę dotyczącą streamingu na żywo itd. Nic dziwnego, że w końcu ktoś wpadł na to, aby stworzyć osobną platformę.

Treści wideo powiązane z Facebookiem, od początku miały wiązać się z budowaniem społeczności znajomych, inspirowaniu do podejmowania wymiany zdań czy łączenia ludzi wewnątrz popularnego serwisu. I właśnie w tę stronę postanowili pójść pracownicy Marka Zuckerberga. Najpierw, amerykańscy użytkownicy otrzymali zakładkę „video” a teraz, jako pierwsi będą mogli przetestować osobną platformę z filmami.

Watch ma być dostępny z poziomu smartfonów, komputerów, przeglądarek i telewizorów. Na platformie pojawią się transmisje na żywo a także programy wypuszczane w odcinkach. Nie zabraknie oczywiście czegoś co nazwano tutaj „Watchlist” czyli listy programów, którymi będziemy potencjalnie zainteresowani.

Facebook stawia na personalizację treści i dostosowywanie ich do naszych preferencji a także serwowanie nam materiałów, które spodobały się naszym znajomym. Watch ma oferować takie sekcje jak: „o tym się mówi”, „co bawi ludzi” lub „co oglądali znajomi”. Algorytm ma też współpracować z reakcjami. Na przykład: w sekcji „co bawi ludzi” pojawią się filmy, które użytkownicy Facebooka najczęściej oznaczali reakcją „haha”. Wiele mechanizmów związanych z Facebook Watch zainspirowały zachowania użytkowników, którzy oglądali transmisje „live”. Chodzi oczywiście o możliwość komentowania w czasie rzeczywistym.

Introducing Watch

Opublikowany przez Facebook na 9 sierpnia 2017

Programy na platform Watch

Nowa platforma od Facebooka ma być realną szansą na budowanie społeczności i zarabianie na własnych filmach. Już teraz wyszczególniono kilka form wideo, które będzie można zobaczyć na Watch:

  • Programy angażujące fanów i społeczność – Nas Daily to program, który autor tworzy razem ze swoimi fanami. Opcja „watchlist” sprawi, że widzowie nie zapomną o codziennych odcinkach.
  • Programy na żywo – Gabby Bernstein, autor piszący dla New York TImes i mówca motywacyjny łączy w swojej twórczości nagrane programy i występy na żywo. Nowa platforma ma pomóc w jeszcze lepszym dotarciu do fanów.
  • Wydarzenia na żywo – Już teraz zapowiedziano, że co tydzień, Watch będzie transmitować mecze amerykańskiej ligi baseballowej. Widzowie będą mogli na żywo komentować zmagania sportowców za pomocą dedykowanych narzędzi, które znamy z transmisji na Facebooku.
  • Programy tematyczne – Jednym z zapowiedzianych programów ma być Tastemade’s Kitchen Little. To program kulinarny, gdzie w każdym odcinku pojawiają się nowe przepisy, uczestnicy i eksperci.

Na ten moment, Facebook nie zdradza kiedy nowa platforma pojawi się w ogólnoświatowym dostępie. Narazie Watch będzie dostępny dla ograniczonej grupy amerykanów. To samo dotyczy twórców, którzy chcieliby uruchomić na platformie swoje kanały. Wszystko będzie rozwijane krok po kroku. Na pewno będziemy informować was o wszystkich nowościach dotyczących Walk a już na pewno o dacie polskiej premiery serwisu!

Do
góry