Funzel – chaos na ekranie i kiepskie sterowanie

0

funzel

Chyba nie jestem wielkim fanem gier abstrakcyjnych, choć produkcje thatgamecompany uwielbiam. Kamil w zeszłym roku opisywał ini — grę studia Coded [ ] Art i bardzo mu się ona spodobała. Dziś mamy okazję przyjrzeć się bliżej najnowszemu tytułowi, który, choć wciąż bardzo atrakcyjny, bardziej przyprawiał mnie o frustrację, niż ciekawą refleksję. Funzel swoją oprawą czaruje, jednak rozgrywką rozczarowuje.

Niewidzialny świat i dziwne kształty poruszające się w chaosie — tak można po krótce opisać, co widzimy w Funzel. W grze sterujemy tytułowym, słabnącym, światełkiem, które za wszelką cenę stara się przetrwać — i to my mamy mu w tym zadaniu pomóc. Nie będzie to jednak takie proste. Otaczający nas świat jest przepełniony niebezpieczeństwami, które są dla nas niewidzialne. Jedyną szansą jest obracający się niczym latarnia morska promień światła oświetlający nam drogę. To dzięki niemu jesteśmy w stanie poruszać się na oślep. Padające na śmiercionośne ściany ostatnie skrawki światła podpowiadają, że czas skręcić. Brzmi bardzo przyjemnie, ale to tylko teoria.

funzel

Funzel z potencjałem na bardzo klimatyczną grę traci cały klimat przez mechanikę

Gra jest bardzo trudna i już pierwsze zderzenie z nią może odpychać. Pierwszy poziom, dość mozolny tutorial pokazuje i prezentuje mechaniki ukryte w Funzel. Poruszanie na boki i strzelani krótkimi wiązkami światła — tak wygląda sterowanie. Niestety gra nie daje żadnych wskazówek na temat otaczających nas zagrożeń. Obracające się w jednym kierunku światło nie jest na tyle szybkie, by w porę ostrzegło nas przed zbliżającą się ścianą. A pierwszy z nią kontakt kończy zabawę.

funzel

Zanim opanowałem sterowanie i przeszedłem pierwszy poziom minęło kilkanaście minut i to głównie ze względu na zapamiętaną trasę i świadomość, że prawa strona ekranu jest niebezpieczna. A przede mną jeszcze 49 innych poziomów, do których nie chcę podchodzić. Gra nadrabia wizualnie, ale nie jest to wystarczające by polecić ją osobom, które od gier oczekują przyjemnej i niefrustrującej rozgrywki. Funzel nie odbiega zbytnio od pozostałym gier studia Coded [ ] Art. Geometryczne, kolorowe figury wirują w chaosie — jednak czegoś mi tu brakuje. Usprawnione sterowanie, większa kontrola nad otoczeniem i możliwość obracania światłem w dowolnym kierunku mogą sprawić, że do Funzel jeszcze wrócę.

Gra jest dostępna w App Store, w wersji uniwersalnej, za 8,99 zł.

Ocena autora

Ocena 3
Ocena użytkowników
     0 głosów
Twoja ocena to:
Wybierz platformę
     
Do
góry