Spam w skrzynce nadawczej Gmaila! Czy jest się czego bać?

0

W niedzielę, wielu użytkowników Gmaila przeżyło krótką chwilę grozy. W ich skrzynkach nadawczych pojawił się spam co w wielu przypadkach odczytane zostało jako włamanie. Muszę przyznać, że gdyby spotkała mnie taka przygoda, szybko zmieniłbym hasło w obawie o to, że ktoś przechwycił moje konto i zaczął wysyłać z niego śmieciowe e-maile. Okazało się jednak, że wszyscy możemy spać spokojnie. To po prostu sprytna kampania mailingowa, którą ktoś przechytrzył Gmail…

To logiczne, że po znalezieniu spamu w folderze, który agreguje wysłane wiadomości zaczynamy zastanawiać się czy przypadkiem ktoś nie zdobył dostępu do naszego konta. W niedzielę rano, wielu użytkowników Gmaila musiało zastanawiać się nad tą sprawą. Dla wielu osób było to zaskakujące przede wszystkim dlatego, że dwuetapowa weryfikacja powinna zatrzymać ewentualnych „włamywaczy”. Okazało się jednak, że nikt nie padł ofiarą hackerów. To po prostu oszustwo, które sprawiło, że Gmail rozpoznał zwykły spam jako wysłane wiadomości.

W rozsyłanych przez spamerów wiadomościach pojawiły się nagłówki, które w jakiś sposób oszukiwały aplikację pocztową od Google. Algorytm rozpoznawał je jako wysłane e-maile. Specjaliści dbający o bezpieczeństwo Gmaila doszli już do tego w jaki sposób dokonano oszustwa. Podobno rozpoczęto już prace usprawniające system. Problem nie będzie już występował. Oto jak wygląda stanowisko Gmaila, które udostępnił w sieci serwis Mashable:

Jesteśmy świadomi tego, że kampania mailingowa dystrybuująca spam trafiający do skrzynki nadawczej dotknęła małą grupę użytkowników Gmaila. Zajęliśmy się już tą sprawą i podjęliśmy odpowiednie działania. W wiadomościach l pojawiały się sfałszowane nagłówki, które wprowadzały algorytm w błąd i sprawiały, że korespondencja trafiała do skrzynki nadawczej. Zidentyfikowaliśmy wszystkie e-maile o których poinformowali nas poszkodowani i nie mamy podstaw aby sądzić, że jakiekolwiek konto zostało przechwycone przez użytkowników z zewnątrz. Jeśli ktokolwiek spotkał się z podobnym przypadkiem, zachęcamy do raportowania wiadomości jako spam. Więcej informacji na ten temat można uzyskać w naszym Centrum Pomocy.

Jak sami widzicie, w opisanej sytuacji nie ma sensu zmieniać hasła do naszego konta Gmail. Polecamy jednak aby aktywować dwuetapową weryfikację jeśli jeszcze tego nie zrobiliście!

Do
góry