Bardziej rzetelne oceny w Google Play — nowość, na którą czekamy od lat

0

Google Play z nowymi kolorami

Google Play jest największym sklepem z aplikacjami na Androida. Znajdziemy tam setki tysięcy gier i aplikacji, wśród których nie brakuje perełek. Jednak trzeba przyznać, że Google… no średnio jest w stanie okiełznać wszystko, co dzieje się u nich na platformie. Przez ich filtry udaje się prześlizgnąć złośliwym aplikacjom, ponadto odnalezienie się w gąszczu tamtejszych rozmaitości to prawdziwy horror. Regularnie słyszymy o zmianach, które maja przewrócić wszystko do góry nogami — ma być szybciej, lepiej, sprawniej, a w praktyce… no cóż — zmienia się niewiele. Ale firma nareszcie stawia na nowe podejście w kwestii ocen — nowe algorytmy będą bardziej rzetelne… no w końcu!

Nowy system ocen w Google Play

Twórcy których aplikacje obecne są na platformie od kilku, a nawet kilkunastu, lat — regularnie narzekali na system ocen platformy. Przede wszystkim dlatego, że algorytmy Google Play wyciągały średnią ze wszystkich ocen, jakie pojawiły się na platformie w ciągu życia aplikacji. Ale nareszcie idzie nowe — i choć w jakimś tam stopniu prawdopodobnie Google wciąż będzie brało pod uwagę to, co działo się kiedyś — jednak teraz dużo ważniejsze będą najświeższe opinie. I ma to dużo sensu — szczególnie dla firm, które obecne są na platformie od dawna, a w swojej historii miały kilka niechlubnych wersji, które swego czasu rozzłościły użytkowników.

We’re also making big changes to another key source of performance data: your user reviews. Many of you told us that you want a rating that reflects a more current version of your app, not what it was years ago — and we agree. So instead of a lifetime cumulative value, your Google Play Store rating will be recalculated to give more weight to your most recent ratings. Users won’t see the updated rating in the Google Play Store until August, but you can preview your new rating in the Google Play Console today.

— czytamy na blogu Android Developers.

Bardzo fajnie, że gigant z Mountain View zdecydował się obrać tę samą drogę, na którą kilka lat wcześniej zdecydowało się Apple. Dzięki temu będzie to nieco bardziej rzetelny wyznacznik, chociaż… no cóż, algorytm wyszukiwania wciąż potrzebuje sporo pracy.

Do
góry