Playtime, czyli Google opowiada o zmianach nadchodzących w Google Play

0

playtime

Z każdym rokiem rynek gier oraz aplikacji mobilnych staje się silniejszy. Google Play swoim zasięgiem obejmuje ponad 190 krajów, a produkty w nim dostępne dotarły do dwóch miliardów użytkowników Androida. Nie dziwi więc fakt, że Google traktuje swój sklep oraz twórców aplikacji dość szczególnie. Na trwającym właśnie Playtime, które jest cykliczną imprezą poświęconą aplikacjom i ich twórcom, Google zaprezentowało zmiany w sklepie i nowe narzędzia pomagające programistom.

playtime

Osiem miliardów instalacji miesięcznie robi wrażenie. Google wykorzystuje ten moment jako idealny czas na przedstawienie innowacji w sklepie Play oraz nowych rozwiązań w Konsoli Google Play. Konsola ułatwia programistom publikowanie i rozpowszechnianie aplikacji bezpośrednio wśród użytkowników urządzeń mobilnych z Androidem. Otrzymała ona rozszerzone możliwości monitorowania stabilności działania aplikacji, wykorzystania baterii i czasu renderowania. Konsola pozwala również na tworzenie i analizowanie raportów przed opublikowaniem, które pozwalają identyfikować problemy dotyczące różnych awarii. Twórcy mogą też przeprowadzać testy swoich nadchodzących produkcji w wybranych krajach i mieć wgląd w zgodne urządzenia i ograniczać dostępność aplikacji.

Google Play oferuje teraz przebudowaną kategorię „Editor’s Choice”. W niej znajdziemy najlepiej oceniane i wyselekcjonowane przez Google pozycje w sklepie. Jest to odpowiedź na podobny ruch Apple, który w iOS 11 i odświeżonym AppStorze wprowadził kuratorów aplikacji, którzy mają oko na nadchodzące trendy i prezentują najciekawsze pozycje. Odświeżeniu uległa również zakładka Gry, która prezentować ma najlepsze dostępne produkcje — zarówno te nowe, jak i pozycje premium. Sklep doczekał się także integracji „Aplikacji Błyskawicznych” z przyciskiem „Wypróbuj”, który pojawi się w części aplikacji.

playtime

Playtime to idealna okazja do przedstawienia raportu na temat sklepu.

Google przedstawiło także swój pierwszy raport w całości poświęcony sklepowi Play. State of Play na rok 2017 to najważniejsze dane dotyczące 5 lat działalności sklepu. Znajdziemy w nim informacje o zasięgach, bazie użytkowników, aplikacji i gier, sukcesach Google i niezależnych twórców oraz nadchodzące trendy i trudności jakie napotykają deweloperzy i użytkownicy. Raport jest dostępny w języku angielskim na stronach Google. Raport ma być aktualizowany każdego roku by odzwierciedlał zmiany jakie zaszły na przestrzeni minionych miesięcy.

Do
góry