Ile na gry i aplikacje wydaje przeciętny użytkownik smartfona?

1

Myślę że większość z was już dawno przestała wierzyć w „darmowe” gry i programy na smartfony. Owszem, nie brakuje tych, które można pobrać bez żadnych opłat. Ba, można z nich nawet korzystać bez żadnych opłat i wygibasów — jednak kosztem regularnie wyświetlanych reklam, albo o ograniczonej funkcjonalności. Nooo, już o tym że będzie to od nas wymagało niemało cierpliwości nawet nie wspomnę, o czym przekonała się prawdopodobnie większość graczy sięgających po tytuły oparte na modelu free-to-play. Stąd też użytkownicy coraz chętniej sięgają po płatności w ramach platform mobilnych: ile pieniędzy tam średnio wydają?

Sensor Tower (firma którą prawdopodobnie już doskonale kojarzycie za ich wszelkiej maści raporty, podsumowania i wyliczenia związane z rynkiem mobilnym) opublikowała podsumowanie, z którego wynika że w zeszłym roku średnia kwota wydana w świecie mobilnym wynosiła 79 dolarów na użytkownika. Mowa tu oczywiście o rynku amerykańskim, jednak ta (wcale niemała) sumka daje obraz tego, jaki potencjał drzemie w rynku i… że to nie jest tak, że absolutnie wszyscy regularnie migają się od płatności. Zresztą jeżeli weźmiemy pod uwagę to, że lwia część transakcji nie przekracza magicznej bariery trzech dolarów — to i tak robi się z tego niezła sumka, prawda?

Informacje te są jeszcze o tyle ciekawsze, że od razu można porównać te kwoty z sumą, którą użytkownicy zostawiali na platformie rok wcześniej. Wówczas było to aż 11 dolarów mniej (!). To ogromna, opiewająca na ponad 30%, różnica. I — niestety — brakuje jakiś konkretnych bliższych danych w tym temacie. Bo o tym, że najwięcej pieniędzy przynoszą gry — wiedzą wszyscy, na każdym możliwym wykresie to właśnie do nich należą najwyższe słupki czy… największa część tortu. Jestem jednak ciekawy jak finansowo wychodzą subskrypcje wśród multimedialnych gigantów — i tutaj mam na myśli m.in. płatności za platformy VOD czy usługi do streamowania muzyki. Dla wielu to wygodniejszy (i na swój sposób bezpieczniejszy) sposób, aniżeli podpinanie swoich kart płatniczych w kolejnych miejscach.

Nikt nigdy nie mówił, że rynek mobilny jest łatwy. Ale to już kolejne w ostatnich miesiącach dane które dają jasno do zrozumienia, że jest co walczyć, bo leżą w nim ogromne pieniądze. A użytkownicy coraz śmielej zostawiają w tamtejszych platformach swoje ciężko zarobione pieniądze.

Źródło

Do
góry