Czy Instagram zamienia się w platformę sprzedażową?

1

We wrześniu pisaliśmy o tym, że zakupy na Instagramie stały się faktem. Na platformie pojawiły się nowe funkcje, które pozwalają firmom zaimplementować mechanizmy sprzedażowe do swoich Stories, jak również wyświetlać produkty w zakładce Explore. Okazuje się, że to nie ostatnie słowo ze strony Instagrama jeśli chodzi o kupowanie atrakcyjnych ubrań i przedmiotów. Od teraz, użytkownicy serwisu będą mogli tworzyć zakupowe kolekcje produktów, które zapiszą na specjalnych listach. Instagram nie pozwoli wam zapomnieć o przedmiotach, które upatrzyliście sobie w przeszłości…

„Jak wynika z analiz, posty związane z zakupami, tylko w ciągu jednego miesiąca są udostępniane z 90 milionów kont. To tylko pokazuje, że Instagram aż prosił się o zaimplementowanie nowych funkcji, które pozwalają przenieść się do wirtualnego sklepu za pomocą jednego kliknięcia i z łatwością dodać wymarzony produkt do koszyka.”

Muszę przyznać, że z niepokojem obserwuję to jak konsumpcjonizm przejmuje kontrolę nad użytkownikami serwisów społecznościowych. Młodzi użytkownicy Instagrama od najmłodszych lat konfrontują się z idealnymi życiami swoich idoli z internetu, a nowe funkcje, które wprowadza platforma mają sprawić, żeby równie chętnie kupowali produkty wybierane przez influnecerów. Rozwiązanie o nazwie „shopping collection” to kolejny zakupowy wabik.

Jak działa „shopping collection”?

Jeśli na jakimś zdjęciu lub filmie wyświetli się nam tag odsyłający do sklepu z danym produktem, użytkownik będzie mógł nie tylko odwiedzić sklep, ale też dodać daną rzecz do swojej listy. Wystarczy kliknąć małą ikonę zakładki a nowe buty lub bluzka pojawią się w naszej kolekcji pożądanych produktów.

Nowością jest również rozszerzenie możliwości przenoszenia się do sklepów z poziomu filmów publikowanych na Instagramie. Do tej pory, opcja ta była zarezerwowana dla Stories i zakładki Explore. Teraz, w lewym dolnym rogu ekranu na którym wyświetla się wideo, pojawi się stosowny odnośnik.

Instagram testuje również dedykowaną zakładkę Sklep, która będzie dostępna z poziomu kont firmowych. Nowy layout ma ułatwić użytkownikom przeglądanie ofert.

Do
góry