Jak prowadzić Instagram: Kreatywne pomysły i zmyślne aplikacje! [poradnik]

0

jak prowadzic instagram

Wbrew pozorom, Instagram to nie tylko przestrzeń w której każdego dnia chwalimy się naszym śniadaniem, słuchaną muzyką i aktualnym wyglądem twarzy. Dla wielu artystów jest to po prostu kolejne narzędzie pomagające w promocji własnej twórczości. Niezależnie od tego, czy szyjesz, robisz zdjęcia, tworzysz muzykę, rapujesz, śpiewasz, malujesz, lub prowadzisz konto marki, na pewno zależy ci na tym, żeby twój profil na Instagramie przyciągał odbiorców i wyglądał profesjonalnie. Z tego tekstu dowiesz się jakie aplikacje mobilne mogą ci się przydać!

Przez ostatnie tygodnie przygotowywałem się do premiery mojego debiutanckiego singla. Mimo że mój Instagram nie generuje szczególnie imponujących zasięgów, pomyślałem, że warto przyłożyć się do odpowiedniej promocji na tej właśnie platformie. Znalazłem kilka przydatnych aplikacji, które całkowicie za darmo pomogą wam w kreatywny sposób wyróżnić się na Instagramie. Na razie nie będę skupiał się na aplikacjach do edycji zdjęć, ale kto wie, czy w przyszłości nie rozwiniemy tego poradnika o kolejne segmenty.

Zanim jednak przejdziesz do właściwiej części tekstu, będzie mi niezmiernie miło jeśli obejrzysz teledysk nad którym pracowałem w ostatnich tygodniach. To właśnie ten projekt przyczynił się do powstania tego artykułu:

Aktualizacja: 23 kwietnia 2019

Informacje kontaktowe w profilu (konto firmowe)

Użytkownicy Instagrama mogą prowadzić dwa rodzaje kont – prywatne i firmowe. Druga opcja skazuje nas podobno na nieznaczne obcięcie organicznego zasięgu naszych postów, ale są też profity. Jednym z bonusów jest możliwość dodania danych teleadresowych w formie przycisku wyświetlanego na stronie głównej naszego profilu. Ten mały dodatek to jednak nie wszystko. Konto firmowe pozwala również skorzystać z narzędzi analitycznych Instagrama, które mogą okazać się nieocenioną pomocą w budowaniu strategii działania marki, influencera, sklepu lub artysty.

Weryfikacja konta na Instagramie

Być może zwróciliście uwagę na to, że obok niektórych nazw użytkowników Instagrama pojawia się niewielka ikonka z „ptaszkiem”. Jest to oficjalne potwierdzenie, że dany profil faktycznie należy do danej osoby. Jeszcze do niedawna, zdobycie tej „odznaki” było zarezerwowane tylko i wyłącznie dla największych influencerów. Teraz, każdy może skorzystać ze specjalnego formularza dostępnego w ustawieniach aplikacji. Aby zweryfikować konto, musimy przesłać do administratorów skan naszego dowodu tożsamości. Niestety, wciąż nie mamy gwarancji, że charakterystyczna ikona faktycznie pojawi się na naszym profilu. Dbając o profesjonalny wygląd konta na Instagramie warto jednak spróbować (oczywiście zakładając, że wasz profil faktycznie obserwuje dużo osób i może on zostać pomylony np. ze stroną fanowską).

Profesjonalne Instagram Stories za grosze

W App Store i Google Play pojawia się coraz więcej świetnych aplikacji służących do edycji Stories. Impresso to narzędzie zarezerwowane póki co tylko dla użytkowników iPhonów, ale mam nadzieję, że już niedługo trafi ono również do Google Play. Możliwości aplikacji są naprawdę duże, a przy tym wszystko opiera się o gotowe szablony, więc nie musicie martwić się o szczególne umiejętności z zakresu grafiki i animacji. W każdym dostępnym wzorze naszego potencjalnego Story możemy edytować czas wyświetlania poszczególnych elementów, animacje przejść, tło, wymiary obrazów, paletę kolorów i muzykę. Przygotowane materiały prezentują się zawodowo, a duża część z nich dostępna jest całkowicie za darmo!

Recenzja Impresso

Aktualizacja: 15 kwietnia 2019

Spójny wygląd twoich Stories

Zacznijmy od tego jak prowadzić Instagram Stories. Na pierwszy ogień wybrałem aplikację Unfold. Z jej pomocą, wasze Stories staną się bardziej spójne. Unfold umożliwia wklejanie zdjęć i napisów w gotowe szablony, które wyglądają stylowo i profesjonalnie.

To naprawdę niewiarygodne, ale tytuł ten wciąż nie doczekał się godnego konkurenta, mimo że nowe projekty pojawiają się tu dość rzadko, a za większość z nich trzeba zapłacić. Wciąż jednak uważam, że aplikacja Unfold to pozycja obowiązkowa dla wszystkich osób, które nie mają czasu lub odpowiednich umiejętności, żeby przygotować dedykowaną identyfikację graficzną dla swoich postów publikowanych na Stories.

Recenzja Unfold

Animowane Stories ze zdjęć

Kolejna aplikacja, która pomoże wskoczyć na wyższy poziom z waszymi Stories to mojo. Aplikacja przypomina nieco Unfold, ale dodatkowo, oferuje animowane moduły, które za pomocą kilku kliknięć dopasujemy do własnych potrzeb. Darmowa wersja aplikacji jest dość ograniczona, ale i tak wystarczy do stworzenia wielu estetycznych Stories, które wyróżnią się w tłumie nieruchomych zdjęć. Mamy tu gotowe zestawy ramek i układów kadrów na których musimy po prostu dodać swoje zdjęcia i napisy. Wszystko posegregowano na 12 różnych kategorii, dzięki którym znajdziecie styl pasujący do waszego konta. Aplikacja dostępna jest za darmo, a za dodatkowe funkcje trzeba zapłacić w wariancie subskrypcyjnym.

Recenzja mojo

Duże zdjęcie podzielone na 9 kwadratów

Dzielenie dużych zdjęć na małe kwadraty to paten znany nie od dziś. Nie wszystkim może się to podobać, ale nie da się ukryć, że publikowanie pociętych postów budzi ciekawość i zachęca widzów do odwiedzania strony głównej naszego profilu. Jeśli mielibyście ochotę pociąć swoje zdjęcia na 3, 6 lub 9 kawałków, które staną się całością jeśli opublikujemy je jedno obok drugiego, polecam skorzystać z apikacji Tile Pic Photo Banner Editor. To darmowe narzędzie umożliwi równe docięcie kwadratów na których nie pojawi się żaden znak wodny. Aplikacja nie wygląda może najładniej, ale świetnie spełnia swoje zadanie!

Recenzja Pic Photo Banner Editor

Jak prowadzić Instagram?: „Przewijane” zdjęcie

Od jakiegoś czasu, Instagram umożliwia dodawanie kilku zdjęć w jednym poście. Wykorzystując tę funkcję, możemy opublikować poziomy banner podzielony na kilka kwadratów (po angielsku nazywa się to Seamless Multi-Post). Przesunięcie palcem w lewo pozwoli wyświetlić poszczególne fragmenty obrazkai. Takie rozwiązanie zachęca do większej interakcji z naszym kontem i wciąż jeszcze jest czymś oryginalnym. Do przygotowania takiego interaktywnego zdjęcia idealnie sprawdzi się aplikacja Pic Photo Banner Editor o której pisałem wcześniej.

Do
góry