Kolumno: ta gra naprawdę potrafi wyprowadzić z równowagi

0

Niewiele jest gier, którym w ostatnim czasie udało się mnie wyprowadzić z równowagi i sprawić, że… niemalże zacząłem odchodzić od zmysłów. Ale Kolumno się to udało: to niepozorna zabawa, której schemat rozgrywki opiera się na banalnie prostej zasady. Jeden gest, jedno stuknięcie w ekran, a reszta dzieje się sama. Cóż, problem polega jednak na tym, że wszystko opiera się na idealnym wyczuciu czasu. Wyczuciu, które najwyraźniej trzeba nabyć — bo ewidentnie mi go zabrakło przy kolejnych chybionych próbach, kiedy kula odbijała się i spadała nie tam, gdzie trzeba.

Kolumno: jeden kontroler, wiele problemów

Jeżeli macie problem z nerwami w przypadku gier, w których musicie wykazać się cierpliwością i idealnym wyczuciem czasu — to od razu lojalnie uprzedzam, że nie jest to gra dla was. Kolumno to gra, w której liczy się tylko to, w której sekundzie (a może nawet milisekundzie?!) zareagujemy i zdecydujemy się zrzucić kulkę. Ta ustawiona jest na wysokich kolumnach, dookoła których krążą rozmaite przeszkody. Naszym zadaniem jest zrzucić ją tak, aby spadła na sam dół nie potykając się o żadną z nich, bo najprawdopodobniej skutkować będzie nadaniem jej złego toru, no i skuchą. A uwierzcie, że kiedy czekacie, czekacie, obserwujecie i — wydaje wam się — że tym razem to już na pewno z dostatecznym wyprzedzeniem postanawiacie ją zrzucać, a mimo wszystko chybiacie — można się wkurzyć. W dalszych wyzwaniach dochodzą nowe możliwości, kule które są w stanie zniszczyć wszystko co stanie im na drodze, czy też spadać z prędkością światła w dół, umykając przed nadchodzącymi barierami.

Oprawa w Kolumno może i nie urzeka, ale ta schodzi na drugi plan. Gra wygląda… po prostu, ot, poprawnie. Bez fajerwerków, ale też bez wielkich dramatów. Wydaje mi się, że dla większości to, co oferuje, będzie w zupełności wystarczające — a na pewno nie jest to format, który może odstraszyć. Co innego same zadania, które z każdym kolejnym stają się coraz trudniejsze — no i przy pewnym poziomie sam poczułem się zrezygnowany i pożegnałem się z zabawą. Tym bardziej, że zabrakło mi w niej przycisku, który pozwalałby na nieco szybszy obrót. To czekanie… ah!

Gra dostępna jest w App Store, w wersji uniwersalnej, za 4,99 zł.

Do
góry