Polski bank wprowadza konto, które założymy „na selfie”!

0

Jakkolwiek abstrakcyjny mógłby wam się wydawać tytuł tego artykułu, zapewniam, że nie jest to żaden „clickbait”. Dożyliśmy czasów w których do założenia konta bankowego naprawdę wystarczy zdjęcie, które zrobimy sobie za pomocą smartfona. Żeby jeszcze „selfies” publikowane w naszych mediach społecznościowych przyciągnęły pieniądze do naszego nowego rachunku…

Bankiem, który zdecydował się na tę oryginalną innowację jest Pekao. Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej sprawił, że coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie swojego konta z poziomu smartfona. Banki dopasowują więc ofertę do nowych standardów. Jeszcze do niedawna, założenie konta wiązało się z koniecznością skorzystania z komputera. Pekao postanowiło ułatwić ten proces. Prosty wniosek wypełniamy  w aplikacji, a weryfikacja tożsamości zostaje przeprowadzona za pomocą selfie i dowodu osobistego – w pełni online.

Niedawno rozpoczęliśmy dynamiczne prace nad cyfrową transformacją Banku Pekao. Po kilkunastu miesiącach intensywnych działań nastawionych na innowacyjność, modernizację i efektywność możemy już porównywać się z największymi instytucjami finansowymi na świecie. Nie chcemy jednak na tym poprzestać. Zależy nam zarówno na zadowoleniu naszych obecnych klientów, jak i pozyskiwaniu nowych. Wierzymy, że wprowadzane innowacyjne rozwiązania odpowiedzą na zmieniające się potrzeby rynku i potwierdzą naszą mocną pozycję w polskim systemie bankowym – mówi Michał Krupiński, prezes zarządu Banku Pekao.

Jeszcze więcej zmian!

Bank Pekao wprowadził również wypłaty zbliżeniowe w bankomatach za pomocą  usługi PeoPay. Wystarczy zbliżyć telefon do bankomatu, by wypłacić gotówkę. Dodatkowo użytkownicy bankowości mobilnej banku nie muszą już przepisywać kodu otrzymanego SMS-em, aby zatwierdzić transakcje w bankowości internetowej. Od teraz autoryzacja jest dokonywana bezpośrednio w aplikacji bankowości mobilnej. Już wcześniej Pekao, jako pierwszy bank w Polsce, wprowadził autoryzację transakcji do 200 zł za pomocą odcisku palca. Kolejne ułatwienie czeka także użytkowników systemu BLIK. Klienci Pekao mogą już realizować płatności powtarzalne BLIK.

Cyfrowa transformacja w Pekao to działania zmieniające bank w wielu obszarach. Wszystkie nowości, które oferujemy naszym klientom, realizują jeden zasadniczy cel: chcemy, by korzystanie z usług banku – niezależnie czy jest to smartfon, komputer czy oddział – było szybkie, wygodne i przyjazne dla klienta – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Do
góry