Polacy i media społecznościowe: ilu z nas korzysta z Facebooka i Instagrama?

2

Dożyliśmy czasów w których brak konta na Facebooku budzi powszechne zdziwienie. Przynajmniej jeśli chodzi o ludzi młodych. Mówi się o tym, że media społecznościowe mają też wpływ na tak ważne aspekty naszego życia jak wyniki wyborów. Jeśli jesteście ciekawi jak wyglądają realne liczby użytkowników serwisów takich jak Facebook, Instagram czy Messenger, dziś mamy dla was raport od Napoleon Cat, który pokazuje jak wygląda demografia polskich użytkowników wspomnianych platform.

Jeśli dobrze policzyłem, w październiku tego roku, już prawie 44% Polaków korzystało z Facebooka. Nieco mniejszymi liczbami może pochwalić się Messenger i Instagram, ale nie da się ukryć, że wciąż są to bardzo duże wartości. Poniżej możecie sprawdzić, jak wygląda rozkład użytkowników ze względu na płeć i wiek.

Facebook

W październiku liczba polskich użytkowników Facebooka wynosiła 16.730.000. Większość stanowią kobiety – 52,5%. Największa grupa użytkowników tej platformy ma od 25 do 34 lata. Jest ich aż 4.900.000. Jeśli chodzi o największe dysproporcje ze względu na płeć, można je zauważyć w przedziale wiekowym od 35 do 44 lat. Tutaj, kobiet jest o 300 tysięcy więcej niż mężczyzn.

Messenger

Jeśli chodzi o komunikator należący do Facebooka, w Polsce korzysta z niego przeszło 12,5 miliona osób. To prawie 33% całkowitej populacji. Tu również przeważają kobiety – 54,1%. Największa grupa użytkowników, podobnie jak w przypadku serwisu społecznościowego Facebook, ma od 25 do 34 lat. W tej grupie można również zauważyć największe dysproporcje ze względu na płeć. Podobnie jak w przypadku Facebooka, kobiet jest tu o 300 tysięcy więcej.

Instagram

I wreszcie Instagram. W przypadku tej platformy, różnica pomiędzy ilością użytkowników i użytkowniczek jest największa. Kobiety stanowią 58,3% wszystkich osób, które korzystają w Polsce z Instagrama. Co ciekawe, ten serwis społecznościowy cieszy się największą popularnością wśród znacznie młodszych użytkowników. Tutaj, największa grupa osób używających Instagrama ma od 18 do 24 lat.

Szkoda, że w raporcie zabrakło informacji na temat tego jak rozkłada się korzystanie z poszczególnych platform na różnych urządzeniach. W przypadku Instagrama na pewno dominują smartfony, ale czy Facebook również towarzyszy nam najczęściej w smartfonach?

Do
góry