Tysiące gier z najwyższej półki już niebawem na urządzeniach mobilnych

0

microsoft xcloud
Rozwiązania w chmurze to nie tylko kopiowanie zdjęć, przechowywanie kopii zapasowych plików i całych systemów. To także świetne rozwiązanie w rozrywce elektronicznej. Na przestrzeni ostatnich lat wielu ważnych graczy na rynku gier próbuje swoich sił w dostarczaniu swoich produkcji do jak najszerszego grona. Sony wraz z ich autorskim Remote Play i Playstation Now, NVIDIA GeForce NOW, czy Google z projektem Stream. Łączy ich jednak pewien wspólny mianownik — na chwilę obecną nie działają na urządzeniach mobilnych (przynajmniej oficjalnie). Pierwszą tego typu usługą dostępną na telefonach i tabletach będzie Microsoft xCloud pozwalający na granie w produkcje z konsol Xbox w niemal każdej sytuacji.

Na tegorocznym E3 Microsoft hucznie zapowiedziało, że pracuje nad usługą strumieniowania gier. W czerwcu nie zdradzono zbyt wielu szczegółów, ale wizja możliwości gry w fantastyczne tytuły dostępne na platformach X Box rozgrzała wszystkich fanów elektronicznej rozrywki. Dziś wiemy nieco więcej na temat samej usługi, planach jej wdrożenia i systemach, na których będziemy mogli zagrać w hity pokroju Halo, czy Forza bez konieczności posiadania konsoli Xbox One.

Project xCloud, bo tak w chwili obecnej nazywa się usługa strumieniowania gier wideo oparta jest na rozbudowanych systemach serwerowych opartych na rozwiązaniach znanych z konsoli Xbox One. Mają one zapewnić najwyższej klasy rozrywkę, w bardzo wysokiej jakości grafiki i przy jak najmniejszym opóźnieniu — to właśnie ono jest największą przeszkodą do pokonania. Z pomocą przychodzą serwery Azure składające się na platformę rozwiązań w chmurze stworzoną przez Microsoft.

microsoft xcloud

Tysiące gier z platformy Xbox dostępne na telefonach dzięki Microsoft xCloud

Już teraz wiemy, że Microsoft xCloud będzie działać między innymi na urządzeniach mobilnych z systemem Android i iOS. Sterowanie dotykowe wciąż jest dopracowywane i ulepszane, jednak ma zapewniać bardzo dobre warunki do wygodnego grania bez konieczności sięgania po zewnętrzne kontrolery. Te także będą wykorzystywane. Pady do Xbox One (przynajmniej te zaprezentowane przy okazji premiery Xbox One S) łączyć się będą z telefonem i tabletem za pomocą bluetooth.

Pierwsze testy publiczne xCloud ruszą już w przyszłym roku, ale już teraz niewielka liczba szczęśliwców może sprawdzić jak usługa daje sobie radę — także na telefonach i tabletach. Na więcej szczegółów będziemy musieli jednak poczekać, przynajmniej do początku 2019 roku.

Do
góry