Koniec z kodami SMS! Bank Millenium udostępnia nowy sposób autoryzacji

6

Na co dzień korzystam z dwóch kont bankowych: prywatnego i firmowego. Na jednym z nich, jakiś czas temu wprowadzono możliwość autoryzowania transakcji za pomocą aplikacji mobilnej i muszę przyznać, że od tego momentu, korzystanie z drugiego konta, gdzie zatwierdzaniu przelewów towarzyszy przepisywanie kodów SMS, stało się dla mnie wyjątkowo niewygodne. Tak to już jest, że szybko przyzwyczajamy się do nowych, wygodniejszych rozwiązań. Na szczęście banki idą za ciosem i takich usług ułatwiających nam życie pojawia się coraz więcej. Tym razem, nowy sposób autoryzacji wprowadziło Millenium.

Nowa opcja to właśnie autoryzacja za pomocą aplikacji mobilnej. Usługa wprowadzana jest stopniowo, ale pierwsi klienci już teraz mogą z niej skorzystać.

„Zmiana trybu zatwierdzania operacji z [email protected]ł SMS na Autoryzację Mobilną wymaga od większości klientów minimalnego wysiłku, ogranicza się bowiem do jednego kliknięcia. W niektórych przypadkach może zaistnieć potrzebna dodatkowej weryfikacji podczas procesu aktywacji. Jednak także w tym wypadku staraliśmy się go jak najbardziej uprościć. Jednym z elementów dodatkowej weryfikacji, zamiast stosowanych na rynku kodów do zapamiętania, jest wskazanie w aplikacji obrazka, który odpowiada słowu usłyszanemu podczas procesu aktywacji usługi. Tym samym udało nam się ten konieczny proces nieco uatrakcyjnić, a przede wszystkim uczynić jak najbardziej przyjaznym dla użytkownika.” – Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium

Jak autoryzować przelew za pomocą aplikacji?

Aby skorzystać z nowej opcji musimy zainstalować aplikację Banku Millenium na Androida, albo iOS i upewnić się, że jest to najnowsza wersja. Trzeba się również upewnić, że mamy dostęp do Millenetu i zdefiniowany numer do usługi [email protected]ła SMS.

Jak wygląda autoryzacja za pomocą aplikacji?

Aby zatwierdzić przelew użytkownik nie będzie musiał wpisywać już kodu SMS. Na ekranie smartfona pojawi się informacja o danej transakcji i pytanie o to, czy chcemy ją zatwierdzić. Wtedy wystarczy wprowadzenie PINu, odcisk palca lub usługa FaceID i przelew zostanie zrealizowany.

Do
góry