Moja Gazetka udowadnia, że aplikacje mobilne to cenne źródło wiedzy dla branży FMCG!

0

Mam wrażenie, że tematy podejmowane przeze mnie na łamach AntyApps w jakiś magiczny sposób zaczynają się ostatnio zazębiać. Wczoraj pisałem o raporcie związanym z decyzjami zakupowymi nastolatów. Wszystkie dane na których bazował pochodziły z aplikacji Cashup. Z kolei kilka godzin temu, przy okazji premiery żappki, wspominałem o tym, że aplikacje zakupowe rosną w siłę i coraz lepiej odnajdują się na polskim rynku. Tekst, który za chwilę przeczytacie łączy poniekąd oba te zagadnienia. Moja Gazetka właśnie podsumowała ubiegły rok pod kątem decyzji zakupowych Polaków. To kolejny raport, który dostarcza cenne dane marketerom i w całości bazuje na informacjach pozyskanych za pomocą aplikacji mobilnej.

Moja Gazetka to największa w Polsce baza gazetek promocyjnych. Znajdziemy tu oferty 100 różnych sklepów, które podzielono na 15 kategorii. Można by pomyśleć, że agregat takich treści nie jest szczególnie interesujący pod kątem badań rynku. Nic bardziej mylnego! Na podstawie analizy zachowań użytkowników Mojej Gazetki powstał naprawdę interesujący raport, który podsumowuje preferencje zakupowe Polaków. Wyniki bazują na przeszło 3 tysiącach wypełnionych ankiet i analizie ruchu przeprowadzonej na 650 tysiącach kont.

Zdecydowana większość użytkowników Mojej Gazetki robi zakupy niemal codziennie (53,3%) lub raz w tygodniu (28,3%). Stosunkowo niewiele osób robi je częściej lub rzadziej. Jak na użytkowników aplikacji z gazetkami przystało, wielu z nich planuje wyjście do sklepu w oparciu o aktualne promocje. Przed zakupami zawsze lub prawie zawsze zapoznaje się z nimi niemal połowa ankietowanych (47,8%), a trochę mniej robi to często (38%).

Ankietowani zdecydowanie najczęściej przeglądają gazetki w wolnej chwili (67,2%). Zazwyczaj robią to regularnie, gdy tylko pojawi się nowa gazetka (79,8%). Wiele osób zapoznaje się z promocjami również wtedy, gdy ma zamiar wybrać się do sklepu (łącznie 41%). Zwykle robią to w domowym zaciszu (93,2%), w pracy, szkole, na uczelni (22,1%) oraz w drodze (13%). Aż 99,1% respondentów deklaruje, że zapoznanie się z ofertą gazetkową w Mojej Gazetce skutkuje wizytą w sklepie.

Najpopularniejszym sklepem w Mojej Gazetce bezsprzecznie jest Biedronka. Średni czas spędzany na przeglądaniu gazetek tej sieci wynosi aż 6 minut, a łączny czas, jaki wszyscy użytkownicy poświęcili na zapoznawanie się z jej ofertami to 126 lat! W sumie ponad 1⁄3 przejrzanych w aplikacji gazetek sieci spożywczych to właśnie gazetki Biedronki! Gdyby zsumować czas, jaki wszyscy użytkownicy poświęcili na korzystanie z naszej aplikacji, okazałoby się, że było to… ponad 785 lat! Co ciekawe, popularność gazetek konkretnych sieci uzależniona jest od dni tygodnia.

Więcej raportów znajdziecie na blogu aplikacji Listonic oraz Moja Gazetka

Do
góry