Muzyczne partnerstwo Apple i musical.ly

0

musical.ly to bardzo dobry przykład pokazujący jak startup z pomysłem na biznes potrafi namieszać na rynku. Popularny serwis, w którym tworzymy własne wideoklipy do istniejących utworów, wciąć cieszy się szaloną popularnością — ma już ponad 200 milionów użytkowników przy 12 milionach klipów dziennie. To najszybciej rosnąca platforma społecznościowa i świetny sposób do tworzenia i dzielenia się „teledyskami” z innymi użytkownikami. Nie dziwne więc, że najwięksi gracze ubiegają się o kawałek tortu — tak szerokiego grona potencjalnych, nowych klientów.

Apple Music, które wystartowało w 2015 roku, na koniec ubiegłego mogło pochwalić się bazą aktywnych użytkowników przekraczającą 100 milionów. Nie dziwi więc fakt, że obie usługi postanowiły nawiązać współpracę — Apple Music wkracza do musical.ly z całą swoją biblioteką i zapowiada pogłębienie integracji w najbliższym czasie.

W wyniku tego partnerstwa, użytkownicy musical.ly otrzymali dostęp do Apple Music, wraz całością muzycznego katalogu, z poziomu jednej aplikacji. Utwory dostępne w ten sposób będą odtwarzane w całości i każdy, kto ma aktywną subskrypcję Apple Music będzie mógł tworzyć i zapisywać własne playlisty, a także mieć dostęp do tych stworzonych i udostępnionych wcześniej przez musical.ly. Dostępne narzędzia wciąż pozwalają wybrać 15 sekundowy fragment utworu, na którym zbudujemy własny wideoklip, jednak to od użytkowników zależeć będzie, gdzie się on zacznie i gdzie skończy.

Integracja platformy muzycznej Apple to duży potencjał do zdobycia nowych użytkowników, gdyż w tym momencie jest jedynym dostępnym dostawcą zawartości dla musical.ly. Za dwukrotnie większą bazą aktywnych użytkowników idzie perspektywa i oczekiwanie, że osoby nieposiadające subskrypcji Apple Music zdecydują się na jej zakup, zachęcani pełnymi utworami i ogromną biblioteką potencjalnych podkładów muzycznych oferowanych przez giganta z Cupertino. Na ten moment nie ma żadnych informacji o potencjalnym rozszerzeniu dostawców, ale twórcy aplikacji nie wykluczają takiego scenariusza. Korzyść jest obopólna, gdyż dzięki zasięgowi Apple Music, dostępność musical.ly zwiększa się z 30 do 120 krajów.

Do
góry