Które aplikacje były najpopularniejsze w ostatniej dekadzie?

0

najpopularniejsze aplikacje dekady

Wielkimi krokami zbliża się pierwsze dekada mobilnej rewolucji. App Store, czyli sklep z aplikacjami na smartfony od Apple, zadebiutował 10 lipca 2008 roku. We wtorek jego okrągłe urodziny, a z tej okazji doskonale znana wszystkim śledzącym rynek firma AppAnnie przygotowała specjalny raport podsumowujący tych dziesięć lat. Z tej okazji zebrała najpopularniejsze aplikacje, które w tym czasie trafiły na rynek. Jeżeli śledzicie AntyApps na bieżąco, to prawdopodobnie żadna z nich nie będzie dla was specjalnym zaskoczeniem! ;-)

Słowem wstępu jeszcze kilka statystyk, którymi podzielono się wraz z raportem. 15% rynku należy do iOS, 85% — do Androida. Ale w żaden sposób nie przeszkadza to Apple i twórcom którzy tworzą na ich mobilny ekosystem w wykręcaniu doskonałych wyników! Ponadto przy 170 miliardach pobranych aplikacji, odnotowano w App Store 130 miliardów dolarów zysku — co wydaje się być naprawdę dobrym wynikiem. Szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę, że 30% tej kwoty trafia bezpośrednio do kieszeni firmy. Ciekawie wygląda jednak dysproporcja między zarobkami, bowiem 66% przychodów dla twórców pochodzi z iOS, a nie Androida — gdzie mają przecież potencjalnie dużo większą bazę urządzeń.

No ale przejdźmy zatem do podsumowań, czyli list najpopularniejszych gier i aplikacji ostatniej dekady!

Najpopularniejsze gry na iPhone (2008-2018):

  1. Candy Crush Saga
  2. Subway Surfers
  3. Fruit Ninja
  4. Clash of Clans
  5. Arena of Valor

Pięć tytułów, które na pewno znacie. To produkcje, które przez wiele lat utrzymywały się w ścisłej czołówce najchętniej pobieranych / najwięcej zarabiających w kategorii gry. Nic dodać, nic ująć!

promocja app store

Najpopularniejsze aplikacje na iPhone (2008-2018):

  1. Facebook
  2. Facebook Messenger
  3. YouTube
  4. Instagran
  5. What’s App
  6. Google Maps
  7. Snapchat
  8. Skype
  9. WeChat
  10. QQ

W tej dziesiątce najpopularniejszych aplikacji wiele się ostatnio nie zmieniło. Czołówka wygląda identycznie, chociaż — oczywiście — jakieś drobne zmiany da się zauważyć, szczególnie w ujęciu regionalnym. Ot, chociażby w Polsce niewielu znajdziemy użytkowników platform WeChat czy QQ, które są przecież niezwykle popularne na rynku chińskim.

Aplikacje przynoszące największy zysk (2008-2018):

  1. Netflix
  2. Spotify
  3. Pandora
  4. Tencent Video
  5. Tinder

Jakieś zaskoczenie? Chyba nie — szkoda tylko, że nie ma tu uwzględnionych gier… a najlepiej pokazania proporcji jak wygląda przychód z aplikacji, a jak z gier. Szczególnie w kontekście najświeższych informacji ze świata Fortnite, który finansowo radzi sobie doskonale. No i ciekawe też jak będzie wyglądał analogiczny ranking za kolejnych dziesięć lat… jakieś typy? ;)

Źródło

Do
góry