Netflix bez zakupów w aplikacji na iOS. Firma nie chce dzielić się przychodami

0

netflix bez zakupów

App Store i Google Play ułatwiają dostęp do gier i aplikacji. Środowisko iOS nie pozwala na instalowanie oprogramowania, które nie pochodzi bezpośrednio ze sklepu. Zdecydowanie lepiej działa to na Androidzie. Na urządzeniu wystarczy włączyć specjalną opcję i można wgrywać gry i aplikacje bez korzystania ze sklepu. Z tego rozwiązania korzysta Epic Games, które w ten sposób ogranicza odprowadzanie prowizji do Google z mikropłatności. Tym razem od dzielenia się pieniędzmi z Apple odwraca się kolejny gigant. Netflix rezygnuje z mikropłatności poprzez zakupy w aplikacji na iOS.

O planach Netfliksa dotyczących wyłączenia możliwości opłacania usługi poprzez zakupy w aplikacji pisaliśmy w sierpniu. Serwis w minione wakacje testował takie rozwiązanie także na polskim rynku — jednak wtedy mówiło się, że to tylko próby i nie jest przesądzone, czy rzeczywiście to rozwiązanie wejdzie w życie na szeroką skalę. Dziś dowiadujemy się, że testy dobiegły końca, a brak możliwości opłacania Netfliksa za pomocą zakupów w aplikacji przestaje istnieć dla nowych użytkowników oraz osób, które zainteresowane są odnowieniem subskrypcji.

netflix zakupy

Netflix bez zakupów subskrypcji w aplikacji na systemie iOS

Jak możemy przeczytać na oficjalnych stronach pomocy technicznej:

Opcja rozliczania płatności za serwis Netflix przez iTunes nie jest dostępna dla nowych ani odnawiających konto użytkowników serwisu Netflix. Jeśli obecnie rozliczasz się przez iTunes, możesz nadal to robić, dopóki Twoje konto nie zostanie anulowane.

Wszyscy obecni użytkownicy serwisu, którzy mają aktywną subskrypcję za pomocą zakupów w aplikacji mogą nadal z niej skorzystać. Jeśli jednak zostanie ona przerwana, nie będzie możliwości jest ponownej aktywacji — jedyną opcją zostanie płatność bezpośrednio w usłudze, za pomocą karty, PayPal lub zdrapki.

To dość zaskakujący krok, tym bardziej jeśli popatrzymy na roczne podsumowanie dotyczące przychodów ze sprzedaży w aplikacjach. W mijającym roku to właśnie Netflix był najbardziej dochodowym serwisem oferującym tego typu rozwiązania. Przychody są ogromne, ale część z nich trafia bezpośrednio do Apple. Firma dostaje 30% zysku w pierwszym roku trwania subskrypcji i 15% z każdym kolejnym. Przez wiele lat kwota ta wynosiła sztywne 30% Nawet obniżenie tych kwot nie jest wystarczającą zachętą do oferowania zakupów w aplikacji rozliczanych przez App Store.

Do
góry