Netflix na smartfony zaskakuje nowym podejściem. Zobaczcie sami!

0

Jeszcze do niedawna, oglądanie materiałów wideo z poziomu smartfona, utożsamiane było przede wszystkim z orientacją horyzontalną. Pamiętam czasy kiedy niektóre aplikacje wykrywały, że trzymamy telefon w pionie i przy próbie nagrywania filmu informowały nas, że nie jest to najlepszy pomysł. Deweloperzy przegrali jednak z przyzwyczajeniami konsumentów. Naturalna pozycja trzymania w dłoni jest taka jaka jest i coraz więcej aplikacji dostosowuje „user experience” do pozycji wertykalnej. Kolejnym gigantem, który chce dostosować swoją aplikację do potrzeb użytkowników jest Netflix. Już w kwietniu będziemy mogli oglądać materiały wideo, trzymając smartfon w pionie!

Kiedy korzystam z Netflixa na komputerze lub tablecie, bardzo często o wyborze danej produkcji decyduje 30-sekundowy trailer, który od dłuższego czasu oferuje aplikacja stworzona pod kątem wymienionych urządzeń. Z racji na małe ekrany, do tej pory nie mogliśmy skorzystać z takiego „podglądu” na smartfonach. Netflix oficjalnie ogłosił, że już wkrótce doczekamy się zmiany na tym polu.

Netflix wprowadza do swojej aplikacji specjalną karuzelę trailerów bazującą na filmach, które będziemy mogli wyświetlać na naszych smartfonach w pionie. O ile oglądanie filmów w takiej pozycji byłoby niewygodne, przeglądanie zasobów platformy w pozycji wertykalnej jest całkowicie naturalne i udostępnienie trailerów w takim formacie powinno spodobać się użytkownikom serwisu. Poniżej możecie zobaczyć pierwsze wideo, które zapowiada wprowadzenie nowej funkcji:

Netflix na urządzeniach mobilnych

Przy okazji oficjalnego komunikatu dotyczącego wprowadzania nowych zmian, Netflix podzielił się danymi na temat urządzeń z poziomu których oglądane są filmy i seriale dostępne na platformie. 70% widzów wybiera duże ekrany telewizorów lub komputerów. 25% całego ruchu na Netflixie generują użytkownicy, którzy oglądają filmy i seriale z poziomu smartfonów. Tylko 5% to osoby korzystające z tabletów. 1/4 całego ruchu to może nie tak dużo ale bardzo cieszy mnie to, że Netflix odpowiada na potrzeby konsumentów i dopracowuje swoje aplikacje pod kątem wszystkich urządzeń.

Przypomnijmy, że wśród nowości, które wprowadzono ostatnio na platformie jest blokada niektórych treści za pomocą kodu PIN pod kątem dzieci. Na Netflixie pojawiły się również etykiety, które jasno wskazują dla jakiej grupy wiekowej dedykowane są określone produkcje.

Do
góry