Premiera roku przesunięta. W The Elder Scrolls: Blades szybko nie zagramy

0

blades

Jako gracz konsolowy przyzwyczajony jestem do wszystkich przesunięć premier najgorętszych tytułów. Ostatnie szlify, zmiany koncepcji, eliminacja niespodziewanych błędów i poprawa optymalizacji — to główne powody zmian dat wypuszczenia konkretnej pozycji na rynek. Zdarza się też sytuacja, że w jednym dniu wychodzi kilka naprawdę mocnych gier i twórcy odpuszczają na kilka dni lub tygodni. Jednak nie spodziewałem się, że tego typu praktyki dotrą do świata gier mobilnych. Widać byłem w błędzie. Największa premiera tego roku — The Elder Scrolls: Blades zaliczy kilkumiesięczne opóźnienie.

Aktualizacja 12.09

Podczas jesiennej konferencji Apple, Todd Howard z Bethesda Game Studios zaprezentował nowe fragmenty rozgrywki na telefonie iPhone Xs. Niestety nie padła konkretna data premiery produkcji, a jedyną wzmianką było „jesienią tego roku”. Wygląda na to, że 1 grudnia wciąż jest aktualne i raczej nie uświadczymy gry wcześniej.


Konferencja Bethesdy na tegorocznym E3 zaskoczyła wszystkich graczy mobilnych. The Elder Scrolls, jedna z najpopularniejszych serii RPG trafi na smartfony i tablety. Pierwsze zapowiedzi, zrzuty i wideo robiły wrażenie. Gra wyglądała fantastycznie, a twórcy obiecywali prawdziwą przygodę przygotowaną z rozmachem porównywalnym do Skyrim, gier konsolowych. Przez ostatnie kilka miesięcy o grze nie było jednak słychać zbyt wiele. W czasie wakacji pojawiała się na różnych targach i wystawach, prezentując dokładnie to samo demo, które było dostępne przy okazji czerwcowego święta graczy E3.

W The Elder Scrolls: Blades zagramy z kilkumiesięcznym opóźnieniem

The Elder Scrolls: Blades pojawiło się w App Store i Google Play z możliwością wcześniejszej rezerwacji już w czerwcu. Data premiery, jaka widniała w obu sklepach to 1 września. W ostatnich dniach została jednak ona przesunięta na 7 września, czyli najbliższy piątek. Jednak i tym razem premiera została zmieniona. Według najnowszych informacji w nowego TES’a zagramy dopiero w grudniu, konkretnie 1 grudnia — jednak mam dziwne przeczucie, że i ten termin nie zostanie dotrzymany.

blades

Gra wygląda fenomenalnie i po pierwszych relacjach zapowiada się na fantastyczny tytuł. Jednak ma jeden, bardzo poważny i często wymieniany problem — walki. Wielu dziennikarzy i graczy mogących przetestować grę na stoiskach Bethesdy w czasie wakacyjnych targów i pokazów zwraca uwagę na zbyt archaiczny model starć z przeciwnikami, który nie jest ani angażujący, ani przyjemny. Czy te dodatkowe miesiące pozwolą twórcom na wprowadzenie usprawnień w systemie potyczek i doszlifują wszystkie związane z nimi mechaniki? Mam taką nadzieję. TES: Blades może być pierwszym tak rozbudowanym tytułem na urządzenia przenośne — pod warunkiem, że mikropłatności nie zdominują i nie przyćmią pozostałych elementów wpływających na świetną zabawę.

Do
góry