Kolejne problemy wśród użytkowników Windows Phone

0

Mimo że od przeszło pół roku Microsoft nie wspiera już swojej mobilnej platformy Windows Phone 8.1, smartfony z tym systemem nie zniknęły z rynku na pstryknięcie palcami. To zrozumiałe, że konsumenci wciąż korzystają z urządzeń, które kupili i mimo braku „supportu” nadal liczą na prawidłową pracę telefonów. Niestety, wiele wskazuje na to, że użytkownicy Windows Phone 8.1, którzy wciąż cenią sobie ten system, nie będą mieli łatwego życia. W Microsoft Store pojawił się właśnie problem z pobieraniem aplikacji.

Mimo że na AntyApps lubiliśmy dokuczać redaktorom odpowiedzialnym za Windows Phone, wielu urządzeniom wspieranym przez ten system nie można odmówić bezawaryjnego działania. Niektóre smartfony działające na platformie Microsoftu po dziś dzień sprawują się bardzo stabilnie i dla osób, którym nie zależy na dziesiątkach aplikacji mobilnych stanowią dobrą alternatywę dla Androida czy iOS. Niestety, brak aktualizacji to nie jedyny problem. Coraz więcej osób zgłasza problemy z pobieraniem aplikacji ze Sklepu.

W czasie ściągania programów i gier na ekranie wyświetla się błąd 80070020, który uniemożliwia pobranie danego tytułu. W przeszłości, kiedy użytkownicy natrafiali na podobną przeszkodę, wystarczało sprawdzić poprawność daty i godziny oraz stan synchronizacji konta Microsoft. Tym razem, ten sposób nie działa. Na szczęście, znaleźli się użytkownicy, którzy wymyślili sposób na obejście problemu.

Aby błąd 80070020 nie przeszkodził wam w pobieraniu aplikacji, wystarczy zmienić datę. Każdy dzień w kalendarzu poprzedzający 3 grudnia 2017 roku pozwoli rozwiązać problem. Musimy więc ustawić niepoprawną datę (np. 1 stycznia 2017), pobrać aplikację na której nam zależy a następnie przywrócić prawidłowe dane. W ramach ciekawostki warto wspomnieć, że 3 grudnia 2017 był również datą, która generowała problemy z resetowaniem się urządzeń wspieranych przez iOS. Fani teorii spiskowych mają tu pole do popisu choć wyjaśnienia tego zbiegu okoliczności należy pewnie szukać gdzieś pomiędzy informatyką a matematyką.

Microsoft wciąż nie skomentował problemu, który występuje w ich Sklepie na urządzeniach z Windows Phone 8.1. Warto jednak pamiętać, że w oficjalnym FAQ zawarta jest informacja o wygaszeniu usług związanych z porzuconym systemem. Ma ona nastąpić 11 lipca 2018 roku. Do tego czasu Microsoft powinien jednak zadbać o swoich użytkowników… Miejmy nadzieję, że to tymczasowe problemy.

Do
góry