Smartfon na wakacjach: branża turystyczna pokochała aplikacje mobilne!

0

Nie dalej jak w ubiegłym tygodniu dzieliliśmy się z wami zestawieniami najciekawszych aplikacji do wyszukiwania lotówrezerwowania noclegów. Trwający obecnie okres wakacyjny sprzyja popularności tego typu tytułów, zarówno na iOS, jak i na Androidzie. Korzystanie z nich jest na tyle powszechne, że osobne analizy dotyczące aplikacji mobilnych pojawiają się nawet w badaniach rynku związanych z branżą turystyczną! Dziś, mamy dla was porcję ciekawostek o branży mobile, które pochodzą z raportu „Turyści 2019” stworzonego przez Spicy Mobile.

W publikacji na których bazuje raport wykorzystano m.in. dane organizacji turystycznych, rynkowych graczy, a także wyniki własnego badania aktywności użytkowników urządzeń mobilnych w aplikacjach turystycznych. Jak donosi The World Travel & Tourism Council (WTTC), globalny rynek usług turystycznych osiągnął w 2018 r. wartość 8,8 bilionów dolarów i z tempem wzrostu na poziomie +3,9% jest drugim tuż za produkcją (+4%) najszybciej rozwijającym się sektorem na świecie. Skupmy się jednak na branży mobile. Jeśli interesują was inne dane związane z rozwojem branży turystycznej zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją raportu.

Smartfon na wakacjach

Podczas wyjazdów Polacy najchętniej sięgają po smartfon, by sprawdzić pogodę (62%) lub skorzystać z mapy (55%). Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni deklarują szukanie informacji o lokalnych wydarzeniach i atrakcjach oraz wartych odwiedzenia restauracjach. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Opinium Research dla KAYAK pozwalają również stwierdzić, że Polacy chętnie korzystają ze smartfonów do rezerwacji usług turystycznych w trakcie podróży. Co drugi ankietowany rodak (51%) przyznał, że w trakcie wyjazdów używa smartfona do rezerwowania hoteli, lotów lub samochodów na wynajem. Dla porównania, na to samo pytanie twierdząco odpowiedziało 11% Brytyjczyków, 31% Austriaków i 40% Niemców.

Mapy i aplikacje turystyczne

Dane Spicy Mobile pochodzące z pasywnego pomiaru aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych z systemem Android pokazują, że co drugi użytkownik smartfona w Polsce korzystał w 2018 r. z aplikacji turystycznej (49%), zaś co szósty z mobilnych map lub nawigacji (17%). Przyznam szczerze, że obstawiłbym odwrotne wartości dla poszczególnych kategorii. Patrząc na zainteresowanie tekstami związanymi z aktualizacjami Google Maps lub platformą Yanosik typowałbym większą popularność map i nawigacji.

Turystyka z udziałem niemal 6% w polskim PKB napędza gospodarkę. Równolegle jesteśmy świadkami rewolucji mobilnej. Tylko 9% Polaków nie korzysta ze smartfona do czynności bezpośrednio związanych z wyjazdem turystycznym, jeszcze mniej badanych wyłącza swój smartfon w trakcie wakacji. To powoduje, że firmy działające w szeroko rozumianym biznesie turystycznym coraz częściej inwestują w reklamę mobilną i marketing mobilny – zwłaszcza w oparciu o dane geolokalizacyjne. – komentuje Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile

źródło: materiały prasowe

Do
góry