Real Gravity — Prawo powszechnego ciążenia w kosmosie!

0

zrzut-ekranu-2016-09-08-o-10-16-50

Prawo powszechnego ciążenia Isaaca Newtona… Wstyd się przyznać, ale fizyka nigdy nie była moją mocną stroną. Niby coś gdzieś gra z tyłu głowy, ale jakbym miał komuś dokładnie wytłumaczyć o co chodziło… Dlaczego o tym wspominam? Właśnie to prawo było główną inspiracją do stworzenia gry Real Gravity. Jeśli podobnie jak ja, nie do końca pamiętacie, czego próbowali was nauczyć w liceum, warto wesprzeć się przykładem i w ramach edukacyjnego przypomnienia, wziąć udział w tej kosmicznej rozgrywce…

Już samo to, że gra wykorzystuje jakiekolwiek prawa fizyki, zniechęciło mnie do próbowania czegokolwiek bez odpowiedniego szkolenia. Odpaliłem więc samouczek, aby opanować wszystkie zasady kontroli pojazdu. Okazało się, że nie jest to takie trudne. Korzystając z 4 przycisków kierunkowych musimy kontrować kierunek lotu w taki sposób, aby dotrzeć do określonego miejsca lub zatrzymać statek w miejscu. To może detal ale w samouczku zabrakło mi przycisku „cofnij”. Gracz może przejść do kolejnego slajdu z instrukcjami lub całkowicie przerwać naukę obsługi gry. Nie miałem jednak możliwości, żeby wrócić do poprzednich instrukcji.

zrzut-ekranu-2016-09-08-o-10-16-30

Sterowanie statkiem nie jest proste ale z pomocą przychodzą dwa narzędzia. Pierwsze z nich to SAS czyli system automatycznej stabilizacji. Możemy też utrzymać kierunek prostopadły do trajektorii lotu dzięki OS. Obie te funkcje uruchomimy przyciskami znajdującymi się w górnej części ekranu.

Problemem okazało się tylko paliwo, które strasznie szybko się kończy. Z tego powodu, niektóre poziomy będziecie musieli powtarzać naprawdę wiele razy. Ogólne zapasy benzyny (nie tylko tej, która znajduje się w baku) również mogą się skończyć). Kiedy skończy nam się paliwo, możemy poczekać lub skorzystać z mikropłatności. Najtańsza „dolewka” kosztuje nieco ponad 2 złote. Nieco droższa usługa to usunięcie reklam z gry za które zapłacimy prawie 10 złotych.

zrzut-ekranu-2016-09-08-o-10-16-37

W grze mamy do wyboru trzy tryby pracy kamery. Pierwszy z nich to kamera swobodna. Od razu nadmienię, że ten widok był dla mnie najwygodniejszy. Tutaj, możemy przesuwać obraz przeciągając palec po ekranie. Przybliżenia lub oddalenia dokonujemy przez gest zsunięcia albo rozsunięcia palców. Druga opcja to kamera śledząca statek. Kiedy pojazd szybko wiruje, ten widok nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Trzeci wariant: kamera widokowa. Muszę przyznać, że i tutaj nie bardzo radziłem sobie z kontrolowaniem statku. Przyjmijmy więc, że dla początkującego gracza, jedyny słuszny tryb to kamera swobodna.

zrzut-ekranu-2016-09-08-o-10-16-44

Real Gravity to gra z wyjątkowo prostą oprawą graficzną i w moim odczuciu dość wysokim poziomem trudności. Oba te czynniki sprawiły, że gra dość szybko zniknęła z mojego smartfona. Jeśli jednak lubicie wyzwania i gry oparte na grawitacji, być może właśnie ten tytuł powinien otrzymać od was szansę.

Ocena autora

Ocena 3+
Ocena użytkowników
     0 głosów
Twoja ocena to:
Wybierz platformę
     
Do
góry