Apple bije swój własny rekord. 1,2 mld dolarów w tydzień!

1

rekord w App Store pobity

2018 dla Apple to dość ważny rok. Premiera iPhone’a XS, Max i XR, które nie okazały się zakładanym sukcesem. To także premiera iOS 12, wprowadzającego w końcu stabilność i zdecydowane zwiększenie prędkości działania systemu. To także zupełnie nowy iPad Pro wykorzystujący port USB-C. Sprzęt to nie wszystko, co Apple ma do zaoferowania. Firma tradycyjnie na początku roku pochwaliła się, że końcówka zeszłego to kolejny rekordowy okres w App Store i cyfrowych usługach od giganta technologicznego.

W zeszłym roku informowaliśmy, że Apple pobiło kolejny rekord — zarówno w okresie świątecznym w 2017, jak i na początku 2018 r. Dziś dowiadujemy się, że rekord ten po raz kolejny został pobity. Święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok ponownie przyniosły firmie ogromne zyski. Warto jednak przypomnieć, że iTunes Connect, które jest odpowiedzialne za umieszczanie nowych aplikacji i aktualizacji był przez ten czas nieczynny — ma to miejsce każdego roku, w tym samym czasie. Nie przeszkodziło to jednak w robiącej liczbie sprzedanych gier i aplikacji.

Apple z kolejnym rekordem sprzedaży gier i aplikacji w App Store

W okresie świątecznym i noworocznym, użytkownicy platformy Apple wydali w niej 1,22 miliarda dolarów. Liczba robi ogromne wrażenie, biorąc pod uwagę fakt, że w tym samym okresie rok wcześniej kwota ta zamknęła się na 890 milionów dolarów. W Nowy Rok w App Store zostawiliśmy 322 miliony dolarów. To o 20 milionów dolarów więcej, niż w roku ubiegłym. Różnica nie jest duża, ale trzeba przypomnieć, że mówimy wyłącznie o jednym dniu.

rekord w App Store pobity

Najpopularniejsze gry w App Store po które sięgaliśmy przez ostatnie dwa tygodnie? Nie będzie wielkiego zaskoczenia. To Fortnite oraz PUBG, które prześcignęły konkulrecję. Tuż za nimi na liście znalazły się Brawl Stars, Asphalt 9 oraz Monster Strike. Początek roku to również wzrost zainteresowania aplikacjami. Tradycyjnie był to 1Password. W zestawieniu znalazło się jeszcze Sweat oraz Lumosity, które zajęły pierwsze miejsca w swoich kategoriach: Produktywność, Zdrowie i fitness oraz Edukacja.

Niestety firma nie podała dokładnych danych finansowych. Nie znamy też konkretnych kwot przeznaczonych na gry, aplikacje i mikropłatności w App Store za cały rok 2018 — i raczej ich nie poznamy, przynajmniej oficjalnie. Warto pamiętać, że App Annie przygotowuje własny raport, w którym poznamy orientacyjne wydatki graczy — w tej chwili wiemy, które cieszyły się największą popularnością.

Do
góry