RollerCoaster Tycoon Classic — kultowa gra wróciła w najlepszym stylu!

2

zrzut-ekranu-2016-12-25-o-19-36-09

RollerCoaster Tycoon to strategia ekonomiczna, której prawdopodobnie żadnemu miłośnikowi gatunków nie trzeba przedstawiać. Przemyślana, zaprojektowana według prawideł starej szkoły, wymagająca i dająca od groma frajdy i satysfakcji wszystkim, którzy lubią wyzwania. Tym razem, rzecz jasna, z budowaniem i zarządzaniem atrakcjami w szalonych, ogromnych, wesołych miasteczkach. Pierwsza część gry zadebiutowała na komputerach PC w 1999 roku, druga — trzy lata później. Obie wchodzą w skład pakietu RollerCoaster Tycoon Classic wydanego przed kilkoma dniami na iOS i Androida. I choć gry nie należą do najnowszych, to nie straciły ani trochę na świeżości. 

Pierwsze wzmianki o tym że klasyczne odsłony RollerCoaster Tycoon zawitają na urządzeniach mobilnych pojawiły się na początku roku, jednak nikomu nie udało się potwierdzić tych informacji. Aż tu nagle w miniony czwartek pakiet dwóch gier w jednej paczce zawitał na smartfony i tablety. I cóż mogę rzec — oby więcej takich niespodzianek!

Gry, podobnie jak lwia część strategii, idealnie sprawdzają się na panelach dotykowych. Zarządzanie naszymi atrakcjami jest bardziej intuicyjne niż kiedykolwiek! Choć nie da się ukryć, że im większy ekran — tym lepiej, wygodniej i przyjemniej.

Trzeba mieć jednak na uwadze, że twórcy zadbali o to, by był to jak najlepszy port klasycznych tytułów — stąd nie liczcie tutaj na żaden pakiet usprawnień czy taryfę ulgową. Osadzone w dwuwymiarowym, pixel-artowym, środowisku gry wciąż na swój sposób są urocze, chociaż trudno powiedzieć, aby urzekały pięknem. Chociaż tym co pokochali gracze nie jest to jak te tytuły wyglądają, a pakiet wyzwań i mechanik które zaserwował nam Chris Sawyer.

To wciąż ta sama gra, w której nie tylko musimy budować przepiękne, szalenie szybkie i niebezpieczne elementy układanki naszych parków rozrywki, ale także — co nawet ważniejsze — dbać o zadowolenie naszych gości. Jasne, musimy postarać się ściągnąć ich jak najwięcej, ale nic tam po nas, jeżeli nie wyjdą w stu procentach zadowoleni. Dlatego pamiętajcie, że parki rozrywki to nie tylko świetne, mrożące krew w żyłach, atrakcje dla lubiących szybkość, ale też cała otoczka!

RollerCoaster Tycoon Classic to tytuł, od którego cała seria powinna rozpocząć swoją przygodę na mobile. Zamiast tego dostaliśmy średnio udaną, najeżoną mikrotransakcjami, czwórkę, po jakimś czasie znacznie lepszą — i pozbawioną mikrotransakcji — trzecią część. Teraz nadszedł czas na uzupełnienie kolekcji w postaci dwóch pierwszych gier, które można nabyć w AppStorze oraz na platformie Google Play za 5,99 euro / ok. 30 pln. Nie zdziwcie się jednak, że czekają tam IAP — wśród nich jednak nie uświadczymy żetonów które pozwolą nam wygrać, czy kontynuować zabawę. A zamiast tego: oficjalne dodatki z obu części, te same, które kiedyś wydawane były jako pełnoprawne, pudełkowe, produkty!

Ocena autora

Ocena 5
Ocena użytkowników
     0 głosów
Twoja ocena to:
Wybierz platformę
     
Do
góry