Nowy asystent głosowy od Ubisoft skierowany do graczy

0

Sam - asystent głosowy

Sztuczna inteligencja towarzyszy nam każdego dnia. Boty na Facebooku pozwalają nam bez problemu zakupić bilet do kina, a te dostępne na innych platformach informują o najnowszych informacjach ze świata i dają możliwość robienia zakupów. Wirtualni asystenci z każdym kolejnym dniem stają się bardziej inteligentni i jednych może to cieszyć, drugich przerażać. Ubisoft — firma zajmująca się tworzeniem gier na konsole i komputery postanowiła wprowadzić do swojej aplikacji społecznościowej nowego asystenta, który współpracuje z graczami.

O asystencie głosowym o nazwie Sam, Ubisoft informowało już na początku tego roku. Początkowo usługa dostępna była wyłącznie dla graczy z Kanady, z czasem trafiła do Wielkiej Brytanii, Niemiec, Australii, Nowej Zelandii, Hong Kongu i Tajwanu. Dziś asystent został udostępniony na wszystkich rynkach, także w Polsce, jednak w chwili obecnej jest dostępny wyłącznie w języku angielskim.

Sam jest asystentem wbudowanym w aplikację Ubisoft Club dostępną w App StoreGoogle Play. i działa w oparciu o technologię Dialogflow Enterprise Edition od Google Cloud. Społecznościowa usługa przeznaczona jest dla graczy, którzy szukają dodatkowych informacji i wyzwań w swoich ulubionych grach od studia Ubisoft. W aplikacji znajdziemy nie tylko statystyki i tabele liderów w najpopularniejszych pozycjach. Na graczy czeka możliwość wykorzystywania zebranych w czasie gry specjalnej waluty — jednostek klubowych. Te przeznaczone są na pozyskiwanie nagród — często dodatkowych przedmiotów, które pomogą we właściwej grze.

Sam - asystent głosowy

Sam – asystent głosowy od Ubisoft

Sam, jako osobisty asystent pomaga i udostępnia graczom szczegółowych informacji na temat gier i statystyk z nimi związanych. Gracz może się dowiedzieć jak wygląda jego postęp w danej produkcji, poprosić asystenta o wskazówki i porady dotyczące np. taktyki lub sposobu gry. Asystent zdradzi także niektóre z ciekawostek na temat Ubisoft i gier nad którymi studio obecnie pracuje.

W chwili pisania tego tekstu Sam nie był zbytnio rozmowny — zwyczajnie nie działał. Nie reagował na komendy głosowe, a te zapytania wprowadzone z klawiatury analizował przez kilka minut i niestety nie odpowiedział na żadne z nich. Asystent wciąż jest w fazie testów beta i nie dziwią mnie problemy komunikacyjne. Jednocześnie Ubisoft zapewnia, że już wkrótce usługa zostanie przetłumaczona na inne języki i z racji obecności na naszym rynku polskiego oddziału firmy, mam nadzieję, że Sam przemówi do nas także w języku polskim.

Do
góry