Wyjątkowe menu w restauracjach tylko dla posiadaczy smartfonów Samsung!

0

Na świecie istnieje wiele marek posiadających wyjątkowo lojalnych klientów, którzy nie wyobrażają sobie życia bez produktów oznaczonych konkretnym logo. Najlepszym przykładem niech będzie Apple i ich ekosystem urządzeń oraz usług. Podczas gdy firma z Cupertino coraz częściej otwiera się na współpracę z innymi markami (patrz – niedawne pojawienie się wsparcia dla Apple TV w telewizorach Samsung), konkurencja szuka sposobu, aby dać swoim klientom coś wyjątkowego, niedostępnego dla osób, które nie używają ich produktów. Są to najczęściej unikalne usługi związane ze światem nowych technologii, ale jedna z wiodących marek postanowiła zaskoczyć nas czymś, co bardziej wiąże się ze współczesnym stylem życia. Chodzi o sekretne menu w restauracjach, które ma być dostępne tylko dla użytkowników smartfonów Samsung.

We współczesnej popkulturze coraz cześciej pojawia się przerysowany obraz gości restauracji, którzy nie mogą zjeść posiłku bez smartfona pod ręką. Recenzje restauracji w aplikacji Yelp, fotki jedzenia na Instagramie, informacje o nowych lokalach odkrytych za pomocą Forsquare – to wszystko sprawia, że łączenie świata nowych technologii z gastronomią nie jest już tak dziwne, jakby nam się wydawało. Myślę, że właśnie tym tropem poszli marketerzy koreańskiego giganta, którzy wymyślili „Samsung Secret Menu”.

Być jak Apple…

Mam wrażenie, że niezależnie od tego jak dobre smartfony wyprodukuje Samsung, ich największy konkurent, czyli firma Apple, zawsze będzie „tą bardziej ikoniczną”. Marketerzy koreańskiej marki wciąż szukają jednak sposobów na to, żeby dać swoim klientom coś wyjątkowego i zarezerwowanego tylko dla nich; swojego rodzaju nagrody za bycie lojalnym klientem. Tym razem, postawiono na coś co umocni społeczność użytkowników smartfonów firmy Samsung i da im coś, czego użytkownicy iPhonów będą mogli im tylko zazdrościć. Chodzi o potrawy w restauracjach, których nie będą mogły spróbować osoby korzystające z telefonów od Apple, Xiaomi, czy Huawei.

O Secret Menu po raz pierwszy napisał serwis Cult of Mac. Klienci brytyjskich restauracji zaangażowanych w projekt będą mogli „odblokować” specjalne dania po tym, jak zeskanują swoim Samsungiem specjalny kod AR znaleziony w danym lokalu. Na ten moment, w akcji biorą udział cztery lokale gastronomiczne: Bill’s, The Breakfast Club, Patty & Bun oraz Pizza Pilgrims.

„Wysłano z iPhona”

Wiem, że cały ten marketingowy koncept brzmi dla niektórych osób absurdalnie, ale wspominany przeze mnie przerysowany obraz współczesnego użytkownika iPhona, który nie może rozpocząć jedzenia zanim nie zrobi zdjęcia swojej potrawy, nie wziął się znikąd. Najwidoczniej marketerzy Samsunga chcą znaleźć sposób na to, aby telefon z jabłkiem został zastąpiony ich produktem podczas wizyt influencerów w modnych restauracjach. Czekam na pierwszą aferkę, którą na Twitterze wywoła dopisek „wysłano z iPhona” widniejący pod zdjęciem z restauracji oferującej „Samsung Secret Menu”…

Źródło: Cult Of Mac

Do
góry