Snapchat po cichu wycofuje wprowadzone wcześniej zmiany!

0

Pamiętacie jeszcze serwis społecznościowy z białym duszkiem na żółtym tle w logo? To ten w którym opublikowane filmiki znikały po 24 godzinach i tylko młodzież ogarniała o co tam chodzi. No dobra, na pewno wiecie, że to ironia. Musicie jednak przyznać, że od czasu kiedy Instagram wprowadził swoje Stories, z miesiąca na miesiąc, coraz mniej mówi się o Snapchacie. Szczerze mówiąc, nie pamiętam, żebyśmy pisali o jakiejkolwiek aktualizacji tej aplikacji na przestrzeni ostatnich miesięcy. Okazuje się jednak, że programiści odpowiedzilni za „Snapa” wciąż walczą. Tym razem, uruchomiono eksperymenty związane z kolejnością wyświetlania postów.

W listopadzie ubiegłego roku, Snapchat wprowadził aktualizację, która odmieniła sposób sortowania „Stories”. Postanowiono wykorzystać algorytm, który na podstawie tego jak korzystamy z aplikacji, sam wybierał te materiały, które teoretycznie miały nam się najbardziej spodobać. Snapchat chciał, żeby w pierwszej kolejności wyświetlały nam się te „snapy”, którymi faktycznie bylibyśmy zainteresowani. Wygląda jednak na to, że algorytm mógł nie zadziałać zgodnie z oczekiwaniami twórców. Serwis TechChrunch zwrócił uwagę, że bardzo wielu użytkowników zgłosiło im powrót do starych ustawień, gdzie materiały wyświetlane są w kolejności od najnowszych do najstarszych – bez ingerencji sztucznej inteligencji, która filtruje treści.

Chronologiczne układanie snapów nie zawsze się sprawdza. Tracą na tym osoby, które niezbyt często korzystają ze Snapchata. Ich treści giną wśród „snapów”, które publikują „nałogowi” użytkownicy. Algorytmy były więc idealnym rozwiązaniem dla użytkowników, którzy nie zaglądają do aplikacji „co pięć minut”. W takiej sytuacji, najsensowniejszym wyjściem byłoby wprowadzenie w opcjach możliwości wyboru odpowiedniego dla nas sposobu sortowania treści. Niestety, póki co, taka opcja nie jest nigdzie dostępna.

Skąd w ogóle pomysł na zmiany w działaniu Snapchata? Wiele wskazuje na to, że zadziałała tu presja konkurencji. Zarówno Twitter jak i Instagram zanotowały wzrost aktywności wśród użytkowników po tym jak na wspomnianych platformach zadebiutowały algorytmy sortujące. Możliwe, że w przypadku Snapchata takie rozwiązanie nie zadziałało i programiści powoli wycofują się z wprowadzonych modyfikacji. Na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze żadnego oficjalnego stanowiska serwisu w tej sprawie.

Do
góry