Kolejny cios dla Snapchata. Mimo to, cena akcji idzie w górę!

0

Odkąd mechanizmy zaczerpnięte ze Snapchata zadebiutowały na Instagramie jako Stories, „Biały Duszek” nie ma łatwego życia. Mimo że osoby odpowiedzialne za rozwój tej aplikacji dwoją się i troją aby wymyślić dla niej nowe zastosowania, kolejne raporty zysków i strat są niestety bezwzględne. Właśnie udostępniono wyniki Snap Inc z drugiego kwartału 2018 roku. Podobnie jak trzy miesiące temu, firma znowu przyniosła straty… 

Od 1 kwietnia do 30 czerwca 2018 roku, Snap Inc przyniosło 262 miliony dolarów dochodu. Niestety, wydatki na utrzymanie firmy pochłonęły aż 353 miliony. Nie trzeba tutaj zaawansowanej matematyki, żeby zauważyć, że nie tak powinna wyglądać ta różnica w przypadku dobrze prosperującej marki. To jednak nie koniec problemów. 

Spadek zanotował również wskaźnik dziennego korzystania z aplikacji Snapchat przez użytkowników. Jeszcze kwartał temu, wartość ta wynosiła 191 milionów. Najświeższe badania wskazują na liczbę o 3 miliony mniejszą. CNN donosi, że po raz pierwszy w historii Snapchat zanotował spadek liczby użytkowników. Ma to wynikać między innymi z dużych zmian wyglądu aplikacji, które najwyraźniej nie spodobały się osobom korzystającym z apki. 

Nowego designu broni jednak dyrektor generalny Snap Inc, Evan Spiegel. Podczas rozmowy telefonicznej z inwestorami stwierdził: 

Minęło około 6 miesięcy odkąd rozpoczęły się wdrożenia mające na celu przeprojektowanie aplikacji. Ciężko pracowaliśmy żeby ulepszyć Snapchat zgodnie z oczekiwaniami naszych użytkowników. 

W moim odczuciu, Spiegel może mieć rację. Zmiany na Snapchacie faktycznie mogły być bardzo dobrze przemyślane i zrealizowane zgodnie z tym czego oczekiwali użytkownicy aplikacji. Problem leży chyba gdzie indziej… Wciąż będę przystawał przy tym, że powodem spadku zainteresowania aplikacją jest powstanie funkcji Stories na Instagramie. Użytkownicy rezygnują ze Snapchata ponieważ nie potrzebują dwóch takich samych aplikacji. Niestety, Instagram zdobywa coraz większą popularność wśród starszych użytkowników a młodsi wciąż szukają nowości. Jedną z nich jest Musically, które ostatnio przemianowano na TikTok. Myślę, że ta aplikacja z Azji może być kolejnym konkurentem dla Snapchata.

Najciekawszy jest w tym wszystkim… wzrost cen akcji Snap Inc. Obecnie ich koszt wynosi 13,12 $ za sztukę. Podobno inwestorzy oczekiwali większych strat i z tego powodu akcje Snap Inc zdrożały o 11%. 

Do
góry