Nowa era reklam na Spotify. Teraz są interaktywne i aktywowane głosem

0

Spotify to jedna z najważniejszych usług opartych na modelu subskrypcji, jakie obecnie dostępne są na rynku. Szwedzkiemu gigantowi udało się przekonać miliony użytkowników do tego, że nie potrzebują wcale posiadać muzyki — i w zupełności wystarczy im nabywanie dostępu do stale zmieniającej się biblioteki serwisu. Oprócz tego że firma serwuje ogromną bazę rozmaitości, regularnie się stara podrzucać muzykę która trafi w nasze gusta za pośrednictwem kolejnych playlist które trafiają na stronę główną serwisu — daje użytkownikom wybór. Kto chce, może płacić i cieszyć się pełną funkcjonalnością serwisu. Kto nie chce płacić… temu zostają okrojone funkcje i utwory, audiobooki czy podcasty przeplatane regularnie reklamami. I to właśnie z nimi związana jest nowość, o której mowa — Spotify testuje je w formie interaktywnej!

Zobacz też: Wojna streamingowych gigantów trwa. Spotify stracił pozycję lidera — kto go przegonił?

Interaktywne reklamy w Spotify — testy już ruszyły

Spotify regularnie testuje rozmaite nowości. Kombinuje ze swoimi aplikacjami, sprawdza czy zmiany przypadną do gustu użytkownikom… albo najzwyczajniej w świecie testują nowe rozwiązania od strony technologii. I właśnie tak sprawy mają się z nową formą reklam, które na tę chwilę dostępne są wyłącznie dla darmowych użytkowników na terenie Stanów Zjednoczonych. Pierwszy raz wykorzystano je na jednej ze sponsorowanych playlist od Unilever’s Axe oraz w autorskim podcaście od Spotify, czyli Stay Free: The Story of the Clash. Interaktywne reklamy o których mowa zachęcają słuchaczy do sprawdzenia przedstawianych tam produktów — i za pośrednictwem polecenia głosowego Play now mogą dowiedzieć się więcej na ich temat. Kiedy jednak powiedzą coś innego niż te dwa magiczne słówka, usłyszą charakterystyczną melodyjkę oznaczającą odcięcie dostępu do mikrofonu, a pasmo reklam będzie kontynuowane. To pierwsza faza testów, która ma pokazać czy takie rozwiązanie w ogóle ma sens — i czy użytkownicy będą nim zainteresowani. Prawdopodobnie statystyki związane z aktywacją większego pakietu informacji nie będą w tym wszystkim bez znaczenia — no a magią nowego rozwiązania będzie to, że nie trzeba będzie nawet podchodzić do komputera czy wyjmować smartfona. Idealne w swojej prostocie czy irytujące mocniej niż kiedykolwiek? To już prawdopodobnie kwestia indywidualna…

Zobacz też: Spotify testuje integrację z Mapami Google i inne fajne nowości!

Do
góry