Zakupy na Instagramie stały się faktem!

0

Instagram to dla wielu osób świetne źródło inspiracji związanych z modą czy dekorowaniem wnętrz. Użytkownicy tej platformy masowo oznaczają najróżniejsze marki i produkty, które pojawiają się na ich zdjęciach, dzięki czemu inni wiedzą później gdzie kupić buty lub kanapę, które przypadły im do gustu. Jak nie trudno się domyślić, prędzej czy później musiała pojawić się opcja, która pozwoliłaby wykorzystać marketerom sprzedażowy potencjał Instagrama. Hashtagi i nieklikalne opisy pod filmami i zdjęciami znacznie wydłużają customer journey. Instagram postanowił więc wprowadzić nowy sposób sprzedawania na swojej platformie.

Jak wynika z analiz, posty związane z zakupami, tylko w ciągu jednego miesiąca są udostępniane z 90 milionów kont. To tylko pokazuje, że Instagram aż prosił się o zaimplementowanie nowych funkcji, które pozwalają przenieść się do wirtualnego sklepu za pomocą jednego kliknięcia i z łatwością dodać wymarzony produkt do koszyka. Wczoraj, na stronie Centrum Prasowego Instagrama pojawiła się informacja o tym, że platforma wprowadzi dwie nowe aktualizacje, które ułatwią nam zakupy z poziomu serwisu.

Zakupy z poziomu Stories

Funkcja, którą Instagram testuje od czerwca zostaje oficjalnie uruchomiona na skalę globalną. Od wczoraj jest ona dostępna w 46 krajach. Póki co, nie udało mi się potwierdzić, czy Polska znajduje się wśród nich. Dajcie znać w komentarzach, jeśli wiecie coś na ten temat!

Jak działa rozwiązanie „Shopping in Stories”? Jeśli marka udostępnia na Instagramie zakulisowe materiały w formie zdjęć lub filmów, które znikają po 24 godzinach, wystarczy kliknąć chmurkę z napisem „Zobacz szczegóły”, którą administratorzy profilu będą mogli powiązać z linkiem do konkretnego produktu znajdującego się w ich sklepie. Po kliknięciu w link zostaniemy przeniesieni do specjalnej podstrony na której znajdziemy wyraźne zdjęcie danej rzeczy. To właśnie stamtąd będziemy mogli przenieść się do sklepu internetowego.

Zakupy z poziomu zakładki „Explore”

Kolejnym kanałem sprzedażowym, który pojawił się na Instagramie jest zakładka „Explore”. Posty oznaczone charakterystyczną ikoną koszyka zakupowego pozwolą w szybki sposób przejść do wirtualnego sklepu promującego dane produkty. Funkcja jest dostępna od wczoraj i będzie wprowadzana w kolejnych krajach na przestrzeni najbliższych tygodni.

Do
góry