Ostatni rok dla Instagrama był wyjątkowo owocny. Takiego wzrostu chyba nikt się nie spodziewał

0

Pewnie coraz mniej z was już pamięta czasy, w których to Instagram był niewielkim programem, za pośrednictwem którego dzieliliśmy się ze światem kwadratowymi zdjęciami. Ze względu na specyfikę aparatów fotograficznych które były na starcie dostępne w smartfonach — nie były to grafiki najwyższej jakości. Przez tych kilka lat jednak serwis zmienił się… nie do poznania. Nie tylko przybyło mu funkcji, ale też aktywnych użytkowników — a liczby z nimi związane są naprawdę imponujące. Nie uwierzycie ile się zmieniło przez ostatni rok!

Instagram i ogromne liczby

Z pewnością pamiętacie, jak kilkanaście miesięcy temu serwis przedstawił Relacje, czyli totalną kopię funkcji, którą dotychczas mogli cieszyć się użytkownicy Snapchata. Chodzi o moduł, w ramach którego zamieszczane materiały dostępne są przez 24 godziny, a później z aplikacji znikają. Wielu wieściło wówczas śmierć Instagrama (po co to komu, przecież jest Snapchat!), ale jak się okazuje — był to strzał w dziesiątkę. Na nieszczęście konkurenta, od którego sobie takie rozwiązanie zapożyczono.

Na ten moment Instagram może poszczycić się 500. milionami aktywnych użytkowników dziennie oraz 800. milionami użytkowników miesięcznie. W analogicznym czasie w zeszłym roku, było to 300 milionów aktywnych użytkowników dziennie i 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Wzrost jest ogromny i prawdopodobnie wszystko to dzięki wspomnianym relacjom (tudzież ich ewolucjom — m.in. relacjom na żywo, które przedstawiono nam parę miesięcy później). Użytkownicy serwisu z ciekawością zaglądają do niego częściej, aby na bieżąco śledzić poczynania swoich znajomych. Bo wiadomo — jeżeli nie zrobimy tego od razu, to znikną i szansa by być na bieżąco przepadnie. A każdy twórca pracujący nad tym, aby dziennie z jego usług korzystało więcej użytkowników wie, że to jeden z najtrudniejszych elementów tej całej układanki.

Niestety — już wiecie, równie imponująco nie wygląda sytuacja Snapchata. Serwisu, którego unikalne funkcje zostały po prostu skopiowane przez Instagram, Facebook, a nawet WhatsApp. Obecnie platforma może pochwalić się 173. milionami aktywnych użytkowników dziennie, co daje nam wzrost na poziomie 30. milionów z porównaniem do analogicznego okresu w zeszłym roku. Trudno tutaj mówić o dynamiźmie, jednak patrząc na to, w jak trudnej sytuacji znalazł się komunikator z duszkiem — optymistycznie można powiedzieć, że naprawdę mogło być gorzej… prawda?

Źródło: The Verge

Do
góry