Jak zsynchronizować wiadomości z iMessage między urządzeniami Apple?

0

W ubiegłym tygodniu, po aktualizacji iOS do wersji 11.3 spotkało mnie bardzo smutne zdarzenie. Zaczynam od tego tematu bo może kogoś spotkało podobne nieszczęście i ma jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem. Iphone przestał działać z większością ładowarek, zaczął samoczynnie rozładowywać się przez noc a do tego strasznie się grzał. Zaniosłem go więc do serwisu, który niestety nic nie wskórał. Po zainstalowaniu systemu na nowo, pojawił się jeszcze jeden problem i to właśnie jego rozwiązywaniu chciałbym poświęcić ten artykuł. Chodzi o problemy z synchronizacją wiadomości wysyłanych i odbieranych za pomocą iMessage na różnych urządzeniach od Apple.

Kiedy siedzę przy komputerze, wszystkie wiadomości wysyłam z desktopowej wersji iMessage. Żeby nie zginąć w chaosie warto zsynchronizować usługę z telefonem w taki sposób, aby wszystkie wiadomości wychodziły i przychodziły na wszystkich urządzeniach z których korzystamy. Po wspomnianej przygodzie z serwisem, iMessage z komputera i iMessage ze smartfona przestały współpracować. Jeśli pisałem do kogoś z telefonu – odbierane i wysyłane wiadomości pojawiały się tylko tam. To samo dotyczyło komunikatów przesyłanych z poziomu komputera. Poniżej, w kilku krokach wyjaśniam w jaki sposób na nowo sparować iMessage zarówno dla systemu iOS jak i macOS.

iOS na iPhonie i iPadzie

Wchodzimy w „Ustawienia” i przechodzimy do zakładki „Wiadomości”. Tam wybieramy pole „Wysyłka/odbiór”. Zaznaczamy adres e-mail, który skonsolidowany jest z naszym Apple ID i przechodzimy do ustawień na komputerze.

Ustawienia wiadomości na macOS

Włączamy aplikację „Wiadomości” i przechodzimy do „Preferencji”. Upewniamy się, że nasz adres e-mail powiązany z Apple ID i numer telefonu są zaznaczone również tutaj. Jeśli wszystko jest w porządku, wracamy jeszcze na chwilę do ustawień na iOS.

Ostatnie co musimy zrobić to wyłączyć na chwilę przełącznik znajdujący się obok zakładki „iMessage”. Po kilku sekundach włączamy go ponownie. W moim przypadku, to wystarczyło, żeby na nowo cieszyć się synchronizacją rozmów na wszystkich urządzeniach, które pracują z „Wiadomościami” od Apple.

A gdyby komuś przytrafiła się podobna przygoda z baterią, po aktualizacji do iOS 11.3 – dajcie znać czy udało wam się jakoś rozwiązać ten problem.

Do
góry