To smartfony są królami rynku rozrywki — a najbliższe lata to… tylko wzrost?

0

iphone

Jeżeli śledzicie zmieniający się w ostatnich latach rozkład sił na rynku gier, to nie wierzę, że umknęło waszej uwadze to z jakim tempem rosną na nim gry mobilne. Przychody najpopularniejszych produkcji przebijają „duże” tytuły — co jest o tyle zdumiewające, że ich tworzenie jest stosunkowo dużo tańsze. Efekt skali robi swoje — a wczorajszy materiał prasowy przygotowany przez ​Rocket Science Communications nie pozostawia złudzeń. To gry na smartfony są obecnie najważniejszymi platformami na którym gramy i konsumujemy wszelkiej maści treści!

Aplikacji może być więcej, ale najwięcej przychodów generują gry

W 2017 roku udział gier w ogólnej liczbie pobrań aplikacji na urządzenia mobilne kształtował się na poziomie poniżej 40%. Jednocześnie w tym samym okresie wygenerowały one blisko 80% łącznych przychodów w iOS App Store i Google Play. Rosnące znaczenie biznesowe gier mobilnych widać również w zestawieniu z innymi platformami dla graczy.  Jeśli chodzi o wartość sprzedaży, po raz pierwszy aplikacje mobilne tego typu wyprzedziły komputery stacjonarne i konsole w 2014 roku. Natomiast, w zeszłym roku wartość tego rynku była odpowiednio 2,3 raza wyższa niż rynku gier na pecety i Mac’i oraz 3,6 raza większa niż wartość wydatków na gry na konsole.

— czytamy w materiale prasowym.

Przyszłość gier, a w szczególności tych na urządzenia mobilne rysuje się w różowych barwach. To nie jest przejściowa forma rozrywki, a przybierające na popularności medium, które już teraz przeskoczyło konkurencję, mając większy wpływ na społeczeństwo niż ktokolwiek chce przyznać. Wystarczy spojrzeć na dowolną top-listę najpopularniejszych i najbardziej dochodowych aplikacji. W sklepie Google Play na dzień dzisiejszy wygląda to tak:

  • Wśród najlepszych w top 5 jest tylko jedna aplikacja inna niż gra. Reszta to proste, ale przemyślane gry zręcznościowe, angażujące gracza na różne sposoby.
  • Wśród 5 najlepiej sprzedających się aplikacji na pierwszym miejscu oczywiście nieśmiertelny Minecraft, gra z segmentu premium, bijąca rekordy popularności wśród dzieci.
  • W wyjątkowo interesującej kategorii Top Grossing (czyli najbardziej dochodowe) tylko niezwykle popularna aplikacja randkowa Tinder nie jest grą. Pierwsze miejsca to gry darmowe (Free 2 Play) z opcją zakupu w aplikacji – jak widać to właśnie ten model daje największe dochody.

I nie trzeba być specjalistą, by dostrzegać te zmiany gołym okiem — jeżeli co jakiś czas przeglądacie listy największych hitów w Google Play czy App Store to trudno ukryć dominujące tam trendy. Osobiście niezwykle mnie to cieszy i mam nadzieję, że na tym jeszcze nie koniec!

Źródło: informacja prasowa

Do
góry