Trafienie na główną stronę App Store to dla twórców żyła złota

0

promocja app store

Kiedy Apple we wrześniu zeszłego roku przedstawiło nowy App Store, wielu użytkowników podchodziło do niego z dużym dystansem. Prawdą jest bowiem, że to zupełnie inny sklep, niż ten do którego przez lata byli przyzwyczajeni użytkownicy iOS. Głównym powodem zmian, była chęć promowania gier i aplikacji, które dotychczas wyłowić było stosunkowo trudno. Wszelkiej maści akcje z grami / aplikacjami dnia oraz inne zakładki z propozycjami na stronie głównej okazały się strzałem w dziesiątkę. I przekładają się na ogromne zwiększenie zainteresowania — mowa tutaj o wzrostach rzędu nawet 800%!

Strona główna App Store to idealna promocja dla twórców

Odnalezienie interesujących aplikacji czy gier potrafi być naprawdę trudnym zadaniem — wszystko to przez ich ilość. Nie mówimy tutaj przecież o kilku programach na krzyż, a tysiącach — z czego kilkadziesiąt nowości pojawia się regularnie każdego tygodnia. Czasami jakość nie wystarczy — trzeba też sporo mocy, by się przebić. Albo… docenienie przez redakcję App Store i wyróżnienie na stronie głównej. Jak wynika z najnowszego raportu Sensor Tower, obejmującego pierwsze półrocze od startu nowej wersji sklepu (tj. września 2017), gry które były polecane przez Apple w rubryce Game of the Day cieszyły się nawet 800% większym zainteresowaniem, niż w tygodniach poprzedzających ich promocję. W przypadku aplikacji wyglądało to nieco gorzej, chociaż wciąż mówimy o plusie na poziomie 685%!

strona glowna app store

Niestety, dla „małych” twórców i wydawców nie mam najlepszych wiadomości, bowiem znaczna większość produkcji które tam trafiają to propozycje od gigantów, które na swoich kontach mają już spore pasmo sukcesów. I choć to oni dominują w rankingu najczęściej polecanych, nie oznacza to wcale, że rozpoczynający swoją przygodę dużo mniejsi gracze nie mogą liczyć na takie wyróżnienie od Apple. Bo te, owszem, również się zdarzają!

najczesciej publikowani wydawcy app store

Najnowszy raport Sensor Tower nie pozostawia złudzeń: warto postarać się o to, by trafić na główną stronę App Store. Odwiecznym pytaniem pozostaje jednak kwestia, jak tego dokonać — i tutaj wciąż nie ma oczywistej odpowiedzi. Najczęściej mówi się o tym, że warto znać kogoś w redakcji — choć wielokrotnie byliśmy już świadkami tego, żę to nie zawsze działa. Myślę że najważniejszym wyznacznikiem pozostaje tutaj mimo wszystko jakość — to wspólny mianownik wszystkich gier i aplikacji, które tam trafiają.

Źródło: raport Sensor Tower

Do
góry